Případová studie

ePortál s veřejným rozhraním a stovkou agend

Logo Česká správa sociálního zabezpečení

Česká správa sociálního zabezpečení

280 000 zaměstnavatelů, 4,6 milionů pojištěnců zaměstnanců

180+

formulářových agend

6

mil.

ročně přijatých formulářů datovou schránkou

94,3

%

přijatých podání zaměstnavatelů elektronicky

Popis projektu

Všechny agendy na jednom místě

ePortál ČSSZ je unikátním projektem ČSSZ pro realizaci „Veřejného rozhraní pro e-Podání“. Tento portál nabízí klientům přes 180 formulářových agend, které přinášejí již od roku 2015 první ucelenou nabídku elektronizovaných služeb ústřední vládní instituce v režimu 24 hodin denně a 7 dní v týdnu. Pro využití veškerých výhod je potřeba jen připojení k internetu, datová schránka nebo eObčanka. Poté již není třeba kvůli žádostem absolvovat cestu na úřad.

Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) je největší finančně správní institucí v České republice, která spravuje téměř osm milionů pojištěnců, z toho více než 5 milionů ekonomicky aktivních obyvatel. Každý měsíc vyplácí přes 3,5 milionu důchodů a statisíce nemocenských dávek. Nárok na vyplácení těchto dávek dokladují samostatně výdělečné osoby samy za sebe a zaměstnanci prostřednictvím zaměstnavatelů. Zpracování takového obrovského množství dat bylo nutné digitalizovat.

TECHNICKÉ ŘEŠENÍ

Formulářová technologie od 602

Portál dodává společnost Asseco Central Europe a Software602 je dodavatelem formulářové části, která pro interakci s backendovými systémy ČSSZ využívá integrované komunikační rozhraní od společnosti Asseco CE. Pokud klient vyplňuje žádost pomocí datové schránky nebo využije eObčanky, chytrý formulář předvyplní za klienta základní údaje automaticky z veřejně dostupných databází. Správnost vyplněných dat je zajištěna pomocí logických kontrol před jejich podáním. Projekt výrazně zjednodušuje komunikaci s úřadem a prokazuje efektivní náhradu papírových formulářů pro jakékoli podání.

HLAVNÍ PŘÍNOSY
 

  • Výrazné snížení časové náročnosti administrativy spojené s výkaznictvím OSVČ a firem (zaměstnavatelů)
  • Systém, který výrazně zkracuje čas potřebný pro administrativu a zpracování přijatých podání (úřad)
  • Interaktivní aplikace pro pojištěnce
  • Přihlášení datovou schránkou nebo eObčankou
  • Automatické předvyplnění formuláře a odeslání zdarma
  • Okamžité doručení podání bez ohledu na úřední hodiny

Podívejte se také na tyto případové studie

Kde všude naše nástroje pomáhají od papíru

logo Taktiq
logo Metrostav
logo Mahr
logo McDonalds
logo Ariete
logo Rohlík
logo Perfect canteen
logo Fakulty Humanitních Studií Univerzity Karlovy
Mohu vám pomoci?
Infobot