Obrázek k článku: Z pera podnikatele: Lidé volí nohama

Z pera podnikatele: Lidé volí nohama

23. 02. 2021 | 3 min čtení

V lednu 2011 prodáno 250 tisíc kusů Mladé fronty Dnes, po 10 letech jen 90 tisíc. Naopak Idnes.cz zůstává 5. největším českým webem s 1,5 mil. denních návštěv.

Podobně jsou na tom i další média či služby. Novinky.cz navštíví denně lehce pod 2,5 milionu uživatelů. Jejich papírová sestra, deník Právo, prodala v listopadu 57 tisíc výtisků denně, před deseti lety to přitom bylo dvakrát tolik.

Digitalizace ve zpravodajství postupuje právě proto, že lidé prostě vyhledávají to příjemnější, funkčnější, rychlejší a zajímavější. Nikdo z mediálních domů nechtěl investovat do internetové žurnalistiky... aby jim nakonec nic jiného nezbylo. No a pandemie všechno ještě urychlila.

Přesně 16. 3. 2020 byl pokořen další milník: počet návštěv na internetu překročil ten den poprvé hranici 100 milionů. Právě tehdy vláda oznamovala první zásadní změny v boji proti Covid-19. (Nemluvíme samozřejmě jen o návštěvnosti médií.)

To není nic proti papíru, ale pokud jde o leckdy životně důležité informace, papír proti internetu prostě a jednoduše nemá šanci.

A neměl by mít ani v dalších oblastech. Podle posledních údajů Internet World Stats je penetrace internetu v České republice lehce pod 90 %. Hlavním zdrojem informací není tisk, dokonce ani televize, posledních 5 let je to online prostředí.

Vypadá to, že pro masivnější rozšíření digitalizace u nás existuje úrodná půda a pod tlakem pokračující pandemie bude dál vzkvétat. Ovšem bude to trochu složitější. Lidé by jistě zvolili „příjemnější, funkčnější, rychlejší a zajímavější“ (čili online variantu stejně jako preferují internet před tištěnými novinami).

Ovšem jak jsme sledovali hned v několika případech, bude složité právě tu online verzi vytvořit tak, aby ji lidé začali přirozeně a automaticky používat. Škoda.

Další články

Mohu vám pomoci?
Infobot