Z pera podnikatele: Home office? Přepněme myšlení

Home Office, Workflow
3 minuty čtení

Nevyhnutelným změnám brání především vlastní uvažování. Krize sice umí tento vnitřní rozpor překonat, ale není lepší chvíle než to vyzkoušet sám na sobě.

Mám k tomu ideální předpoklady: pro práci potřebuju počítač s internetem a telefon. Nic víc. Moji kolegové ve firmě jakbysmet.

Nevyhnutelnou změnou je elektronizace agend. A zkouškou mojí schopnosti tyto změny akceptovat? Home office. (Má to jasnou příčinnou souvislost – dále ukážu, že je to opravdu krok č. 1.) Výsledek? Zatím selhávám.

Možnost práce z domova je u nás ve firmě benefitem. Máme zakotven maximální počet dnů práce z domova plus mají někteří kolegové hned od počátku možnost trávit část pracovního týdne mimo kancelář.

Teď vím, že musím své uvažování změnit.

Několik měsíců jsme se vídali jen občas, kancelář byla často jen mojí pracovnou (totiž, mně se doma fakt pracuje blbě – konec konců jsem si byt zařídit záměrně tak, abych tam neměl pro práci prostor). Ale situace se prostě změnila.

Mám jeden hlavní argument, proč home office považovat za standard, nikoliv za benefit: opravdu věřím, že nás to přitlačí k tomu, abychom elektronizovali vše, co nás dosud zpomaluje:

fakt chci dostat potřebné doklady, když je potřebuju, nejen v kanceláři, když tam zrovna je účetní a povede se jí daný papír najít,

fakt chci, aby kolegové byli k dispozici – ideálně on-line, protože se osvědčilo mít zpětnou vazbu obratem, vůbec nemusí být face to face (v kanceláři nemají důvod, naopak doma musí přemýšlet o vzájemné komunikaci jinak),

fakt chci mít možnost řešit on-line administrativu – dovolenkami počínaje a komunikací s úřady konče.

Samozřejmě, home office má i další výhody – lidé neztrácí čas v MHD, náklady na kancelář se částečně přenáší na zaměstnance atd. Podle mě je to však podružné. Myslím, že home office je správným krokem k potřebné elektronizaci. Proto jsem si jistý, že ho zvládnu akceptovat jako standard, nikoliv benefit.

A mimochodem, důležitý je stejně výsledek, nikoliv nutnost být viděn v kanceláři.

Background photo created by rawpixel.com - www.freepik.com

Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými

Další čtení

Jak si rychle ověřit platnost dokumentu?

Jak si rychle ověřit platnost dokumentu?

Většina dokumentů přichází do firem elektronicky. Bohužel mezi nimi mohou být i různé podvrhy a pokusy o podvod. Nebo prostě jen špatně podepsaný dokument. Nenechte se napálit a mějte vždy jistotu, že pracujete s legitimními daty.

Datová schránka povinně i pro živnostníky? Proč ne

Datová schránka povinně i pro živnostníky? Proč ne

Elektronizace státní správy stále pokulhává, byť výdaje na ni každoročně rostou, stěžuje si ve výroční zprávě za loňský rok Národní kontrolní úřad. Jedním z řešení by mohlo být zavedení povinnosti používat datovou schránku i pro živnostníky.

Jen 7 % firem archivuje výhradně elektronicky. A vy?

Jen 7 % firem archivuje výhradně elektronicky. A vy?

Devět z deseti českých firem archivuje faktury a další dokumenty v papírové podobě a ani během pandemie koronaviru k nim nemají vzdálený přístup.

Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze