Z pera podnikatele: Home office? Přepněme myšlení

Home Office, Workflow
04. září 2020, 3 minuty čtení

Nevyhnutelným změnám brání především vlastní uvažování. Krize sice umí tento vnitřní rozpor překonat, ale není lepší chvíle než to vyzkoušet sám na sobě.

Mám k tomu ideální předpoklady: pro práci potřebuju počítač s internetem a telefon. Nic víc. Moji kolegové ve firmě jakbysmet.

Nevyhnutelnou změnou je elektronizace agend. A zkouškou mojí schopnosti tyto změny akceptovat? Home office. (Má to jasnou příčinnou souvislost – dále ukážu, že je to opravdu krok č. 1.) Výsledek? Zatím selhávám.

Možnost práce z domova je u nás ve firmě benefitem. Máme zakotven maximální počet dnů práce z domova plus mají někteří kolegové hned od počátku možnost trávit část pracovního týdne mimo kancelář.

Teď vím, že musím své uvažování změnit.

Několik měsíců jsme se vídali jen občas, kancelář byla často jen mojí pracovnou (totiž, mně se doma fakt pracuje blbě – konec konců jsem si byt zařídit záměrně tak, abych tam neměl pro práci prostor). Ale situace se prostě změnila.

Mám jeden hlavní argument, proč home office považovat za standard, nikoliv za benefit: opravdu věřím, že nás to přitlačí k tomu, abychom elektronizovali vše, co nás dosud zpomaluje:

fakt chci dostat potřebné doklady, když je potřebuju, nejen v kanceláři, když tam zrovna je účetní a povede se jí daný papír najít,

fakt chci, aby kolegové byli k dispozici – ideálně on-line, protože se osvědčilo mít zpětnou vazbu obratem, vůbec nemusí být face to face (v kanceláři nemají důvod, naopak doma musí přemýšlet o vzájemné komunikaci jinak),

fakt chci mít možnost řešit on-line administrativu – dovolenkami počínaje a komunikací s úřady konče.

Samozřejmě, home office má i další výhody – lidé neztrácí čas v MHD, náklady na kancelář se částečně přenáší na zaměstnance atd. Podle mě je to však podružné. Myslím, že home office je správným krokem k potřebné elektronizaci. Proto jsem si jistý, že ho zvládnu akceptovat jako standard, nikoliv benefit.

A mimochodem, důležitý je stejně výsledek, nikoliv nutnost být viděn v kanceláři.

Background photo created by rawpixel.com - www.freepik.com

Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými

Další čtení

Výhody elektronického podepisování smluv

Výhody elektronického podepisování smluv

Stále váháte nad tím, zda ve firmě zavést elektronické podepisování smluv a dalších dokumentů? Možná vám pomůžeme s rozhodováním, když shrneme největší výhody bezpapírového řešení.

Jak správně elektronicky archivovat dokumenty

Jak správně elektronicky archivovat dokumenty

Víte, jak správně elektronicky archivovat dokumenty? Přechod na bezpapírový archiv je skvělá věc, ale i u „digitálních šanonů“ je třeba dodržovat zákon.

Digitální formuláře Sofa s propojením na Microsoft 365

Digitální formuláře Sofa s propojením na Microsoft 365

Používáte kancelářský software Microsoft 365 a uvažujete o zavedení interního oběhu dokumentů s jejich následnou archivací? S naší aplikací Sofa si Microsoft 365 báječně rozumí, takže dokumenty vytvářené ve Wordu nebo Excelu můžete odesílat rovnou z Office do oběhu ve firmě. Ale to není vše.

 eBook Paperless office zdarma

Jak přejít na skutečně bezpapírovou kancelář.

Jak se zbavit zbytečného papírování a efektivně využit čas. Na toto téma je eBook Paperless office. Najdete zde odpovědi nejen na to, jak chytře digitalizovat kancelář, ale mnohem více. Stačí jeden klik a máte vše u sebe. Jednoduše a digitálně. 

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů