Z pera podnikatele: Home office? Přepněme myšlení

Home Office, Workflow
04. září 2020, 4 minuty čtení

Nevyhnutelným změnám brání především vlastní uvažování. Krize sice umí tento vnitřní rozpor překonat, ale není lepší chvíle než to vyzkoušet sám na sobě.

Mám k tomu ideální předpoklady: pro práci potřebuju počítač s internetem a telefon. Nic víc. Moji kolegové ve firmě jakbysmet.

Nevyhnutelnou změnou je elektronizace agend. A zkouškou mojí schopnosti tyto změny akceptovat? Home office. (Má to jasnou příčinnou souvislost – dále ukážu, že je to opravdu krok č. 1.) Výsledek? Zatím selhávám.

Možnost práce z domova je u nás ve firmě benefitem. Máme zakotven maximální počet dnů práce z domova plus mají někteří kolegové hned od počátku možnost trávit část pracovního týdne mimo kancelář.

Teď vím, že musím své uvažování změnit.

Několik měsíců jsme se vídali jen občas, kancelář byla často jen mojí pracovnou (totiž, mně se doma fakt pracuje blbě – konec konců jsem si byt zařídit záměrně tak, abych tam neměl pro práci prostor). Ale situace se prostě změnila.

Mám jeden hlavní argument, proč home office považovat za standard, nikoliv za benefit: opravdu věřím, že nás to přitlačí k tomu, abychom elektronizovali vše, co nás dosud zpomaluje:

fakt chci dostat potřebné doklady, když je potřebuju, nejen v kanceláři, když tam zrovna je účetní a povede se jí daný papír najít,

fakt chci, aby kolegové byli k dispozici – ideálně on-line, protože se osvědčilo mít zpětnou vazbu obratem, vůbec nemusí být face to face (v kanceláři nemají důvod, naopak doma musí přemýšlet o vzájemné komunikaci jinak),

fakt chci mít možnost řešit on-line administrativu – dovolenkami počínaje a komunikací s úřady konče.

Samozřejmě, home office má i další výhody – lidé neztrácí čas v MHD, náklady na kancelář se částečně přenáší na zaměstnance atd. Podle mě je to však podružné. Myslím, že home office je správným krokem k potřebné elektronizaci. Proto jsem si jistý, že ho zvládnu akceptovat jako standard, nikoliv benefit.

A mimochodem, důležitý je stejně výsledek, nikoliv nutnost být viděn v kanceláři.

Background photo created by rawpixel.com - www.freepik.com

Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými

Další čtení

Schvalujte smlouvy od poboček z regionů online

Schvalujte smlouvy od poboček z regionů online

Nikdo se dnes nechce zdržovat schvalováním návrhů papírových smluv uzavřených obchodními zástupci v terénu nebo v pobočce. Klienti nemají trpělivost čekat celé dny na vyřízení své žádosti. Tak proč to nezvládnout za několik minut?

Jste připraveni na další covidový home office?

Jste připraveni na další covidový home office?

Počty nakažených koronavirem opět stoupají a ačkoli vláda před volbami vylučuje další lockdown, je třeba se připravit na situaci, kdy se opět zavřou kanceláře a na řadu přijde práce z domova.

Rozšíření e-commerce v B2B je jen otázkou času

Rozšíření e-commerce v B2B je jen otázkou času

Martin Plevka řídí divizi Business Unit II, která se nedávno rozšířila, takže má na starosti klienty hned od prvního kontaktu až po předání práce a následnou technickou podporu. Logicky nás zajímalo, jaký má vztah k obchodu. A z jeho odpovědí pochopíte, že ho má doslova v krvi. A jak se společenský člověk dívá na dopady pandemie? Nejen o tom je náš rozhovor.

 eBook Paperless office zdarma

Jak přejít na skutečně bezpapírovou kancelář.

Jak se zbavit zbytečného papírování a efektivně využit čas. Na toto téma je eBook Paperless office. Najdete zde odpovědi nejen na to, jak chytře digitalizovat kancelář, ale mnohem více. Stačí jeden klik a máte vše u sebe. Jednoduše a digitálně.