Slovníček klíčových pojmů pro pandemii

Digitalizace, Home Office
5 minut čtení

Vytipovali jsme pro vás 6 nejdůležitějších termínů, které se vyplatí znát, abyste se v současné situaci neztratili. Obáváme se totiž, že pravděpodobnost prudkého obratu k lepšímu je momentálně rovna 0. Pojďme pro vaši firmu udělat maximum!

Lockdown

Jedná se o požadavek, aby lidé omezili cestování a pohyb na nejnutnější možnou míru. Otázkou je, jak nás všechny k takovému chování donutit? Jistotou je uzavření prakticky celé ekonomiky, které má však logicky extrémně negativní dopady. Vláda proto musí kombinovat uzavření výrazné části ekonomiky a víry, že lidé pochopí vážnost situace a budou se chovat zodpovědně.

Home office

Záchrana firem, jejichž zaměstnanci pracují na počítačích a používají telefony. A zároveň sen mnoha zaměstnanců takových firem. V pandemii platí spíše ta první alternativa. Jednoduše jde o práci z domova. Do kanceláře tedy nemusíte jezdit či chodit, kolegy potkáte jen v on-line prostředí a firma může fungovat i nadále.

Elektronický podpis

Pokud chcete opravdu zůstat mimo kancelář a máte podpisové právo, zůstanou vám tři možnosti, jak se k tomu postavit. Buď můžete prostě přestat podepisovat, což ovšem firma obvykle nepřežije. Druhou možností je nechat si všechno posílat písemně, podepsat a kurýrem poslat protistraně. To ovšem vyžaduje, abyste měli doma tiskárnu (případně vaši kolegové) a zaplatíte dost peněz za kurýrní služby. Zbývá nejlepší možnost: elektronický podpis.

Datová schránka

Pokud máte elektronický podpis a kancelář doma, stejně nemáte jistotu, že vás nezavolají třeba na úřad nebo po vás nebude někdo chtít ke smlouvě např. výpis z rejstříku trestů. Jak přesto zůstat doma? Řešením je datová schránka. Můžete si přes ni obstarat spoustu užitečných dokumentů... ale její hlavní výhoda je v tom, že s vámi jejím prostřednictvím musí komunikovat všechny úřady.

Workflow

Jasně, můžete být doma, podepisovat vzdáleně a komunikovat s úřady výhradně pomocí datové schránky, ale stejně vám může firma klopýtat. Důvodem budou tolik proklínané firemní procesy, anglicky označované za workflow: formuláře na schvalování projektů, ale třeba i dovolených, principy práce s dokumenty, kam, co a jak uložit a následně najít. Část můžete vyřešit díky rozšířených služeb velkých firem, jakými jsou Google nebo Microsoft(nejen), na zbytek je tu Software602.

Paperless office

Jde o soubor nástrojů, které vám umožní, aby vaše firma fungovala bezvadně i v případě, kdy vaši zaměstnanci pracují z domova. Název se odvozuje od faktu, že na efektivní práci vám stačí pouze on-line nástroje. Smlouvu nemusíte tisknout, neboť ji podepíšete elektronicky, všechny procesy řídí chytré formuláře, všechno umíte uložit elektronicky a následně to i najít. A nebo chcete radši dát každému svému manažerovi domů nejen notebook, ale také tiskárnu?

Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými

Další čtení

Kdo to proboha schválil?!

Kdo to proboha schválil?!

Znáte to. Šéf se vrátí z dovolené nebo ze služební cesty a s hrůzou zjišťuje, že kdosi schválil objednávku, u které si on sám kladl otázku, zda se firmě vůbec vyplatí. A podřízení raději mlží a přehazují si problém jako horký brambor, takže se nelze ničeho dopátrat.

Důležitý kontrakt podepíšete i z pláže

Důležitý kontrakt podepíšete i z pláže

Prázdniny nepřejí pružnému vyřizování firemních záležitostí. Prakticky vždy je někdo na dovolené a jako na potvoru to je v tu nejméně vhodnou dobu většinou kolega s podpisovým právem a rozhodujícími pravomocemi.

Zrychlete účetnictví, ať nepřicházíte o zakázky

Zrychlete účetnictví, ať nepřicházíte o zakázky

Času je málo, v byznysu ještě míň. Jak se všechno díky chytrým technologiím neustále zrychluje, jde o jedno z nejcennějších aktiv. Kdo dokáže reagovat rychle a pružně, je úspěšný. A to platí i o tak triviálních záležitostech, jako je zpracování zakázek a faktur.

 eBook Paperless office zdarma

Jak přejít na skutečně bezpapírovou kancelář.

Jak se zbavit zbytečného papírování a efektivně využit čas. Na toto téma je eBook Paperless office. Najdete zde odpovědi nejen na to, jak chytře digitalizovat kancelář, ale mnohem více. Stačí jeden klik a máte vše u sebe. Jednoduše a digitálně.