Slovníček klíčových pojmů pro pandemii

Digitalizace, Home Office
4 minuty čtení

Vytipovali jsme pro vás 6 nejdůležitějších termínů, které se vyplatí znát, abyste se v současné situaci neztratili. Obáváme se totiž, že pravděpodobnost prudkého obratu k lepšímu je momentálně rovna 0. Pojďme pro vaši firmu udělat maximum!

Lockdown

Jedná se o požadavek, aby lidé omezili cestování a pohyb na nejnutnější možnou míru. Otázkou je, jak nás všechny k takovému chování donutit? Jistotou je uzavření prakticky celé ekonomiky, které má však logicky extrémně negativní dopady. Vláda proto musí kombinovat uzavření výrazné části ekonomiky a víry, že lidé pochopí vážnost situace a budou se chovat zodpovědně.

Home office

Záchrana firem, jejichž zaměstnanci pracují na počítačích a používají telefony. A zároveň sen mnoha zaměstnanců takových firem. V pandemii platí spíše ta první alternativa. Jednoduše jde o práci z domova. Do kanceláře tedy nemusíte jezdit či chodit, kolegy potkáte jen v on-line prostředí a firma může fungovat i nadále.

Elektronický podpis

Pokud chcete opravdu zůstat mimo kancelář a máte podpisové právo, zůstanou vám tři možnosti, jak se k tomu postavit. Buď můžete prostě přestat podepisovat, což ovšem firma obvykle nepřežije. Druhou možností je nechat si všechno posílat písemně, podepsat a kurýrem poslat protistraně. To ovšem vyžaduje, abyste měli doma tiskárnu (případně vaši kolegové) a zaplatíte dost peněz za kurýrní služby. Zbývá nejlepší možnost: elektronický podpis.

Datová schránka

Pokud máte elektronický podpis a kancelář doma, stejně nemáte jistotu, že vás nezavolají třeba na úřad nebo po vás nebude někdo chtít ke smlouvě např. výpis z rejstříku trestů. Jak přesto zůstat doma? Řešením je datová schránka. Můžete si přes ni obstarat spoustu užitečných dokumentů... ale její hlavní výhoda je v tom, že s vámi jejím prostřednictvím musí komunikovat všechny úřady.

Workflow

Jasně, můžete být doma, podepisovat vzdáleně a komunikovat s úřady výhradně pomocí datové schránky, ale stejně vám může firma klopýtat. Důvodem budou tolik proklínané firemní procesy, anglicky označované za workflow: formuláře na schvalování projektů, ale třeba i dovolených, principy práce s dokumenty, kam, co a jak uložit a následně najít. Část můžete vyřešit díky rozšířených služeb velkých firem, jakými jsou Google nebo Microsoft(nejen), na zbytek je tu Software602.

Paperless office

Jde o soubor nástrojů, které vám umožní, aby vaše firma fungovala bezvadně i v případě, kdy vaši zaměstnanci pracují z domova. Název se odvozuje od faktu, že na efektivní práci vám stačí pouze on-line nástroje. Smlouvu nemusíte tisknout, neboť ji podepíšete elektronicky, všechny procesy řídí chytré formuláře, všechno umíte uložit elektronicky a následně to i najít. A nebo chcete radši dát každému svému manažerovi domů nejen notebook, ale také tiskárnu?

Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými

Další čtení

Jak si rychle ověřit platnost dokumentu?

Jak si rychle ověřit platnost dokumentu?

Většina dokumentů přichází do firem elektronicky. Bohužel mezi nimi mohou být i různé podvrhy a pokusy o podvod. Nebo prostě jen špatně podepsaný dokument. Nenechte se napálit a mějte vždy jistotu, že pracujete s legitimními daty.

Datová schránka povinně i pro živnostníky? Proč ne

Datová schránka povinně i pro živnostníky? Proč ne

Elektronizace státní správy stále pokulhává, byť výdaje na ni každoročně rostou, stěžuje si ve výroční zprávě za loňský rok Národní kontrolní úřad. Jedním z řešení by mohlo být zavedení povinnosti používat datovou schránku i pro živnostníky.

Jen 7 % firem archivuje výhradně elektronicky. A vy?

Jen 7 % firem archivuje výhradně elektronicky. A vy?

Devět z deseti českých firem archivuje faktury a další dokumenty v papírové podobě a ani během pandemie koronaviru k nim nemají vzdálený přístup.

Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze