Případová studie

Excel nahradila sofistikovaná evidence zahraničních služebních cest

Logo Fakulta humanitních studií UK

Fakulta humanitních studií UK

+200 zaměstnanců

9

let

spolupráce

70

uživatelů

218

zaměstnanců

Výchozí stav

Před zavedením Sofa se cesťáky evidovaly ručně v Excelu

Před zavedením aplikace Sofa se všechny zahraniční služební cesty a jejich pojištění na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze evidovaly ručně prostřednictvím pomocných souborů v Excelu. Tento způsob se ale jevil příliš náročný, existovalo u něj vysoké riziko omylu a v každém akademickém roce se musel excelový soubor zpracovávat znovu od začátku, se zanášením všech dat o jednotlivých zaměstnancích fakulty. Oddělení informačních technologií FHS UK delší dobu uvažovalo o změně, faktické kroky však fakulta začala podnikat až v roce 2014.

 

Vzhledem k minimální návaznosti na ostatní informační systémy bylo nasazení prakticky okamžité. Řešení jsme pokládali za dočasné s tím, že buď rozšíříme využití prostředí Software602 nebo přejdeme na celouniverzitní řešení, což se zatím nestalo.

Jan Vaněk oddělení informačních technologií
FHS UK

Řešení

Aplikace Sofa výrazně zkrátila dobu evidence služebních cest i cestovního pojištění

Právě v roce 2014 padlo rozhodnutí, že se systém evidence zahraničních služebních cest změní, ovšem ve hře byla dvě možná řešení: vývoj vlastního nástroje, který by splňoval specifické požadavky FHS UK a fakulta by ho měla plně pod kontrolou, nebo outsourcing řešení už existujícího od externího dodavatele. Volba padla na druhou variantu a FHS UK oslovila dvě společnosti, od nichž si nechala představit jejich řešení. Nakonec zvolila cloudovou aplikaci Sofa od společnosti Software602.

„Rozhodovali jsme se mezi komfortním, ale drahým přihlašováním každého uživatele s napojením na celouniverzitní systém LDAP, nebo velmi neobvyklým provizorním řešením s jediným uživatelem pro všechny učitele. Nakonec jsme vybrali to levnější,“ říká Jan Vaněk, vedoucí Oddělení informačních technologií FHS UK a dodává, že jde stále o jisté provizorium, které by se mělo časem rozvinout do definitivního řešení. Svůj účel nicméně plní: evidence zahraničních služebních cest i pojištění se maximálním způsobem zrychlila a je mnohem přehlednější.

Nasazení aplikace Sofa bylo vzhledem k minimální návaznosti na ostatní informační systémy FHS UK prakticky okamžité. Samotné sžití s novým řešením trvalo zaměstnancům fakulty asi půl roku. Fakulta považuje aplikaci za finančně přijatelnou s tím, že mělo jít o dočasné řešení, než se využívání Sofa rozšíří o její další funkce nebo fakulta přejde na jiné celouniverzitní řešení. Od roku 2015, kdy na FHS UK Sofa nasadili, však zatím žádná další změna nenastala a fakulta je s tímto „provizoriem“ spokojena.

Výsledek

Evidence zahraničních služebních cest a cestovního pojištění na FHS UK prošla zásadní proměnou. Představuje podstatně jednodušší výkaznictví a podklady pro cestovní pojištění. Aplikaci Sofa využívá prakticky každý, kdo cestuje služebně do zahraničí, což představuje zhruba 70 zaměstnanců fakulty, a také jeden referent. Přístup společnosti Software602 při nasazování aplikace označuje fakulta za vstřícný, rychlý a bezproblémový. I když stávající řešení považuje IT oddělení fakulty za provizorní, oceňuje na něm, že funguje naprosto bez problémů.

Hlavní přínosy

  • Zkrácení doby evidence zahraničních služebních cest a cestovního pojištění.
  • Jednotný přístup k rozhraní zadávání cest a pojištění pro všechny zaměstnance fakulty, kteří to potřebují.
  • Intuitivní prostředí aplikace Sofa usnadňuje práci s daty.
  • Evidence se nemusí každý rok zakládat znovu úplně od začátku.
  • Možnost přístupu odkudkoli online.
  • Aplikaci lze kdykoli rozšířit o další funkce, které Sofa nabízí.

 

Chcete také využít naše řešení?

Podívejte se také na tyto případové studie

Kde všude naše nástroje pomáhají od papíru

logo Taktiq
logo Metrostav
logo Mahr
logo McDonalds
logo Ariete
logo Rohlík
logo Perfect canteen
logo Fakulty Humanitních Studií Univerzity Karlovy
Mohu vám pomoci?
Infobot