Výchozí bod
Kompletní papírová administrativa
Před zavedením elektronické spisové služby musel Dopravní podnik města Olomouce vyřizovat veškeré smlouvy fyzicky v papírové formě, což představovalo časově i logisticky náročné schvalovací procesy a zvyšovalo nároky na prostor k archivaci. Administrativní pracovníci museli veškeré dokumenty upravovat, nechávat schvalovat a archivovat výhradně v budově DPMO a veškeré úkony vyžadovaly fyzickou přítomnost všech, jichž se schvalovací proces týkal. Přehled dokumentů se vedl pouze prostřednictvím tabulek v Excelu. Firma rovněž řešila zastaralý způsob žádanek o dovolenou a pracovní volno.

Nasazením elektronické spisové služby jsme významně uspořili papír a tonery, ale především vzniklo centrální úložiště dokumentů s elektronickou správou schvalovacích procesů. Nyní mají k dokumentům přístup všichni z jedné databáze.
ZLOM
Řešení spisové služby a formulářů / žádost o dovolenou
V roce 2014 sepsal tehdejší ekonomický náměstek ředitele DPMO Otakar Bačák metodiku spisové služby, na jejímž základě společnost vypsala výběrové řízení na dodavatele. Do tendru se přihlásily dvě společnosti, z nichž si DPMO vybral jako vítěze Software602. Rozhodlo nejen technické řešení elektronické spisové služby, ale také výhodná cena. Implementace systému se uskutečňovala v roce 2015 přibližně po dobu tří měsíců a poté ještě následovaly školení pracovníků a souběžný provoz starého a nového systému spisové služby.
Zaváděcí období bylo pro administrativní pracovníky poměrně složité, proto Software602 připravila sérii tří školení s praktickými ukázkami práce v novém systému. Po pěti měsících od implementace řešení přešel DPMO kompletně na elektronickou spisovou službu. V létě 2019 doplnil toto řešení v nové verzi modul řízené dokumentace. Zároveň se změnilo uživatelské prostředí spisové služby a některé funkce se přesunuly, což si vyžádalo další školení pracovníků DPMO, z něhož vyplynuly požadavky na individuální úpravu této nové verze.
Nad rámec elektronické spisové služby si DPMO později objednal i elektronické formuláře na žádanky o dovolenou a jiné důvody pro uvolnění ze zaměstnání.
PŘÍNOSY
Zjednodušení a zrychlení procesů
- Digitalizace veškerých dokumentů a jejich elektronická správa.
- Zjednodušení a zrychlení schvalovacích procesů.
- Evidence příchozích a odchozích dokumentů a jejich změn.
- Centrální úložiště dokumentů s možností dálkového přístupu přes VPN.
- Dlouhodobá právní validita a uchování smluvních dokumentů.
- Dokumenty jsou opatřeny metadaty, která umožňují fulltextové vyhledávání.
- Systém umožňuje zpracovávat a dlouhodobě uchovávat tisíce smluv měsíčně a tento počet může i nadále růst.
- 70 aktivovaných licencí pro elektronickou spisovou službu
- 40+ administrativních pracovníků využívajících této služby
- 40+ zaměstnanců s možností elektronické žádanky o dovolenou