Případová studie

Administrativu nahradilo 70 licencí pro elektronickou spisovou službu

Logo Dopravní podnik města Olomouce

Dopravní podnik města Olomouce

250+ zaměstnanců

70

licencí pro el. spisovou službu

40+

pracovníků využívá tyto služby

3

měsíce

implementace

Výchozí bod

Kompletní papírová administrativa

Před zavedením elektronické spisové služby musel Dopravní podnik města Olomouce vyřizovat veškeré smlouvy fyzicky v papírové formě, což představovalo časově i logisticky náročné schvalovací procesy a zvyšovalo nároky na prostor k archivaci. Administrativní pracovníci museli veškeré dokumenty upravovat, nechávat schvalovat a archivovat výhradně v budově DPMO a veškeré úkony vyžadovaly fyzickou přítomnost všech, jichž se schvalovací proces týkal. Přehled dokumentů se vedl pouze prostřednictvím tabulek v Excelu. Firma rovněž řešila zastaralý způsob žádanek o dovolenou a pracovní volno.

Nasazením elektronické spisové služby jsme významně uspořili papír a tonery, ale především vzniklo centrální úložiště dokumentů s elektronickou správou schvalovacích procesů. Nyní mají k dokumentům přístup všichni z jedné databáze. 

Ákos ZsigraiIT manažer, Dopravní podnik města Olomouce

ZLOM

Řešení spisové služby a formulářů / žádost o dovolenou

V roce 2014 sepsal tehdejší ekonomický náměstek ředitele DPMO Otakar Bačák metodiku spisové služby, na jejímž základě společnost vypsala výběrové řízení na dodavatele. Do tendru se přihlásily dvě společnosti, z nichž si DPMO vybral jako vítěze Software602. Rozhodlo nejen technické řešení elektronické spisové služby, ale také výhodná cena. Implementace systému se uskutečňovala v roce 2015 přibližně po dobu tří měsíců a poté ještě následovaly školení pracovníků a souběžný provoz starého a nového systému spisové služby.

Zaváděcí období bylo pro administrativní pracovníky poměrně složité, proto Software602 připravila sérii tří školení s praktickými ukázkami práce v novém systému. Po pěti měsících od implementace řešení přešel DPMO kompletně na elektronickou spisovou službu. V létě 2019 doplnil toto řešení v nové verzi modul řízené dokumentace. Zároveň se změnilo uživatelské prostředí spisové služby a některé funkce se přesunuly, což si vyžádalo další školení pracovníků DPMO, z něhož vyplynuly požadavky na individuální úpravu této nové verze.

Nad rámec elektronické spisové služby si DPMO později objednal i elektronické formuláře na žádanky o dovolenou a jiné důvody pro uvolnění ze zaměstnání.

PŘÍNOSY

Zjednodušení a zrychlení procesů 

  • Digitalizace veškerých dokumentů a jejich elektronická správa.
  • Zjednodušení a zrychlení schvalovacích procesů.
  • Evidence příchozích a odchozích dokumentů a jejich změn.
  • Centrální úložiště dokumentů s možností dálkového přístupu přes VPN.
  • Dlouhodobá právní validita a uchování smluvních dokumentů.
  • Dokumenty jsou opatřeny metadaty, která umožňují fulltextové vyhledávání.
  • Systém umožňuje zpracovávat a dlouhodobě uchovávat tisíce smluv měsíčně a tento počet může i nadále růst.
  • 70 aktivovaných licencí pro elektronickou spisovou službu
  • 40+ administrativních pracovníků využívajících této služby
  • 40+ zaměstnanců s možností elektronické žádanky o dovolenou


Chcete také využít naše řešení?

Podívejte se také na tyto případové studie

Kde všude naše nástroje pomáhají od papíru

logo Taktiq
logo Metrostav
logo Mahr
logo McDonalds
logo Ariete
logo Rohlík
logo Perfect canteen
logo Fakulty Humanitních Studií Univerzity Karlovy
Mohu vám pomoci?
Infobot