Výchozí bod
Zastaralý systém a miliony dokumentů
Základním požadavkem bylo nahradit zastaralý systém pro archivaci a správu dokumentů ARCIS komplexním systémem pro správu podnikového obsahu ECM (Enterprise Content Management). Nejvyšší prioritou klienta bylo v danou chvíli vyřešit dlouhodobé ukládání elektronických dokumentů.
Cílem bylo převést několik desítek milionů dokumentů, především smluv o stavebních úvěrech a spoření, do nového interního systému a následně do dlouhodobého archivu během krátkého období čtyř měsíců.
Systém nám výrazně usnadňuje denní práci v oblasti evidence dokumentů. Zejména jednoduchost integrace produktů MS Office pro ukládání dokumentů je výrazné usnadnění rutinních činností.
ZLOM
Čtyři fáze implementace
Zakázka vyžadovala zcela unikátní řešení, včetně implementace řešení a produktů třetích stran. Celý projekt jsme proto řešili ve čtyřech nezávislých fázích. V první fázi jsme řešili výzvu implementace šesti integrovaných systémů – CIBIS-sale, CIBIS-web, SAP BW, IDFU a MS (Office, Outlook). V druhé fázi jsme implementovali separátní elektronickou spisovou službu. Ta obsahuje zpracování DZ (datové zprávy, exekuce), generování úkolů ke spořícímu procesu i s přehledem úkolů a úvěrový proces. Tedy integraci obecně, integraci s IDFU a párování mezi VOP a sazebníky. Třetí fáze potom obsahovala řešení IT infrastruktury, účetní doklady, workflow, procesy a rozvoj spisové služby. Ve čtvrté fázi jsme optimalizovali zapojení nástrojů ze třetí fáze, procesní plně elektronické zpracování objednávek a likvidace faktur a účetních dokladů.
VÝSLEDEK
Důvěryhodné úložiště elektronických dokumentů
RSTS očekávala dodávku důvěryhodného / prostého digitálního úložiště elektronických dokumentů, jejich evidenci v rámci spisové služby, indexaci a popis dokumentů, jednoduché i složitější stavová workflow pro zpracování dokumentů, tj. nastavení řízení, sledování a vyhodnocování procesu zpracování dokumentů. Dále pak vazby na ostatní aplikace používané v RSTS a možnost jejich zobrazování na základě požadavků uživatele s ověřením oprávněnosti přístupu k danému dokumentu. Celý systém zajišťuje 270 uživatelských licencí na veškeré dodané moduly.
Dále byl systém rozvinut o časová razítka pro zajištění důvěryhodnosti biometrických podpisů. V souvislosti se směrnicí eIDAS byl do systému doplněn o modul pro automatizované označování vybraných dokumentů o Pečeť právnické osoby.
Nevíte, jak začít s digitální archivací?
Jaké řešení pro digitální archivaci nabízíme?
