Zákaz vycházení? Zůstaňte doma a pracujte vzdáleně s těmi nejlepšími nástroji

Digitalizace, Home Office
5 minut čtení

Komunikovat s úřady, ale i se soukromými firmami, můžete zdarma prostřednictvím datové schránky, potřebné dokumenty podepíšete elektronicky a v případě potřeby si je upravíte nebo anonymizujete citlivá data rovnou v počítači.

Zdá se, že lidé pomalu chápou, že tato pandemie nebude krátká a že se s ní dá bojovat nejlépe z domova na home office. Přesně jak nás žádá již třetí letošní ministr zdravotnictví Jan Blatný. A ukazují to i data využitelnosti nástrojů, které umožňují z domova vyřizovat záležitosti, kvůli nimž jsme jinak ochotni trávit desítky minut čekáním na úřadech nebo poště. Za říjen se v České republice poslalo nejvíc zpráv přes datové schránky v historii. Bylo jich přes 10,5 milionu, vůbec poprvé více než 10 milionů. Nově aktivovaných datových schránek přitom nepřibývá tolik jako za jarní vlny koronaviru. Co to znamená?

Lidé, kteří ke svojí práci datovou schránku potřebují, nebo si to alespoň mysleli, si ji už dávno zařídili. A teď ji začínají ve velkém používat. Vy ji ještě nemáte? Tak to vás upřímně litujeme, protože strefit se do osekaných úředních hodin různých státních institucí, které mají pro veřejnost otevřeno jen dva dny v týdnu, musí být umění. Datová schránka je naprosto bezpečná alternativa, díky níž nemusíte vystrčit paty z domova. Veškerým úřadům můžete zasílat datové zprávy zdarma a od 2. listopadu do konce stavu nouze to platí i pro dopisování s komerčními subjekty (přesně jako při jarní vlně pandemie).

„Datujte“, upravujte a podepisujte elektronické dokumenty

Datová schránka je vlastně takový základní prostředek, který vám pomůže vyřešit řadu praktických záležitostí. Třeba získat zdarma ověřené výpisy z různých veřejných databází, jako je trestní rejstřík, registr obyvatel, výpis bodového hodnocení řidiče a další. Můžete jejím prostřednictvím podávat oficiální žádosti, oznámení, zasílat faktury, řešit zdravotní a sociální pojištění nebo daně. To vše od vašeho pracovního stolu, bez ohledu na úřední dny či hodiny. Datová schránka za vás dokonce předvyplní základní údaje z veřejně dostupných databází do různých formulářů a žádostí. Vše elektronicky, bez zbytečného papírování, ale s možností jednoduchého zpětného doložení, že jste danou zprávu úřadu či jinému subjektu zaslali.

A pokud potřebujete pomoci s přípravou elektronických dokumentů pro zasílání datovou schránkou, nebo s jejich úpravou, editací či anonymizací citlivých dat, není nic jednoduššího než využít praktickou aplikaci Signer, kterou jsme vyvinuli právě pro tyto potřeby. Umožní vám editovat, přepisovat a různě upravovat dokumenty ve formátu PDF, a pokud máte certifikát pro elektronický podpis, zjednoduší vám práci s jejich elektronickým podepisováním. Živnostníci, školy a pedagogičtí pracovníci mohou dokonce tento šikovný nástroj využívat zdarma. Stačí se registrovat na webu 602.cz a poté si ho stáhnout prostřednictvím odkazu, který vám přijde na vaši e-mailovou adresu.

Background photo created by rawpixel.com - www.freepik.com

Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými

Další čtení

Kdo to proboha schválil?!

Kdo to proboha schválil?!

Znáte to. Šéf se vrátí z dovolené nebo ze služební cesty a s hrůzou zjišťuje, že kdosi schválil objednávku, u které si on sám kladl otázku, zda se firmě vůbec vyplatí. A podřízení raději mlží a přehazují si problém jako horký brambor, takže se nelze ničeho dopátrat.

Důležitý kontrakt podepíšete i z pláže

Důležitý kontrakt podepíšete i z pláže

Prázdniny nepřejí pružnému vyřizování firemních záležitostí. Prakticky vždy je někdo na dovolené a jako na potvoru to je v tu nejméně vhodnou dobu většinou kolega s podpisovým právem a rozhodujícími pravomocemi.

Zrychlete účetnictví, ať nepřicházíte o zakázky

Zrychlete účetnictví, ať nepřicházíte o zakázky

Času je málo, v byznysu ještě míň. Jak se všechno díky chytrým technologiím neustále zrychluje, jde o jedno z nejcennějších aktiv. Kdo dokáže reagovat rychle a pružně, je úspěšný. A to platí i o tak triviálních záležitostech, jako je zpracování zakázek a faktur.

 eBook Paperless office zdarma

Jak přejít na skutečně bezpapírovou kancelář.

Jak se zbavit zbytečného papírování a efektivně využit čas. Na toto téma je eBook Paperless office. Najdete zde odpovědi nejen na to, jak chytře digitalizovat kancelář, ale mnohem více. Stačí jeden klik a máte vše u sebe. Jednoduše a digitálně.