Z pera podnikatele: Změnil jsem údaje v obchodním rejstříku... z kanceláře!

Podepisování
24. dubna 2020, 4 minuty čtení

A nefunguje to jen pro podnikatele. Stejně snadno můžou různá podání posílat i školy a školky a další právnické osoby.

Čtenáři tohoto blogu se rozdělí na dvě části: první, poučená a asi menší, mě bude mít za ekvivalent obecního blba. Ostatní se mnou budou prožívat cestu, která mi doteď připadá jako neuvěřitelná. Posuďte sami.

Potřeboval jsem udělat několik změn v obchodním rejstříku. Jako vždy jsem to odkládal, hodil na externího právníka a nakonec čelil obvyklému povelu: no a teď si už jenom skočte na poštu, ověřte podpisy, zaplaťte kolky a pošlete na soud.

Na poštu? Teď? (No vlastně: kdykoliv?) Ne, fakt ne!
A vůbec: Mají tam kolky, které mám zaplatit?
Jak to mám poslat, doporučeně? Takže vyplnit zase další papírek?

Ovšem pozor, právník poslal odkaz na možnost vyplnit vše elektronicky s tím, že buď vytisknu a jdu na tu poštu... nebo to podepíšu elektronicky a pošlu mailem!

Já to tak udělal. Elektronický podpis totiž mám. A poslal jsem to všechno mailem. A dostal od soudu potvrzení, že to podání přišlo. Za několik dní přišla také výzva k zaplacení kolků přímo z účtu. Co vám budu povídat, je to zapsáno!

Uznávám, že se raduju jako zmíněný obecní blb, ale schválně jsem se podíval, jak bych se k takovému řešení propracoval nebýt odkazu od právníka.

Logicky otvírám stránku ministerstva spravedlnosti. Vím, že je tam vyhledávání v obchodních rejstříku.

Horní lišta obsahuje odkaz na: E-SLUŽBY A INFOSERVIS. Klikám na to a z roletky vybírám sekci E-JUSTICE a následně E-PODATELNA. Jak vidíte, je to všechno dost jednoduché, prostě sledujete předponu E. Další stránka má ovšem potenciál vás dost zmást, případně vámi rovnou otřást.

Jasně, jak jinak vyřešit ePodatelnu než tím, že na první straně dáte najevo, že vše důležité bývá na papíře – a doplníte to pěkným vizuálem... razítka! Ale nezlobím se, je tam napsáno, že ePodatelna funguje od roku 2007. Rád si připomenu to, co fungovalo před 13 let. Některé designy prostě nestárnou.

Jedeme dál. V levém „MENU“ vyberete Příručky a návody pro uživatele. No a pak Podání do veřejného rejstříku. Dostaneme se na poslední stranu, která už je fakt normální, takže tam bez problémů (případně jako já za hodinu) vše dořešíte.

Ovšem celé to má smysl jen v situaci, kdy máte elektronický podpis... jako já!

Background photo created by rawpixel.com - www.freepik.com

Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými

Další čtení

Výhody elektronického podepisování smluv

Výhody elektronického podepisování smluv

Stále váháte nad tím, zda ve firmě zavést elektronické podepisování smluv a dalších dokumentů? Možná vám pomůžeme s rozhodováním, když shrneme největší výhody bezpapírového řešení.

Jak správně elektronicky archivovat dokumenty

Jak správně elektronicky archivovat dokumenty

Víte, jak správně elektronicky archivovat dokumenty? Přechod na bezpapírový archiv je skvělá věc, ale i u „digitálních šanonů“ je třeba dodržovat zákon.

Digitální formuláře Sofa s propojením na Microsoft 365

Digitální formuláře Sofa s propojením na Microsoft 365

Používáte kancelářský software Microsoft 365 a uvažujete o zavedení interního oběhu dokumentů s jejich následnou archivací? S naší aplikací Sofa si Microsoft 365 báječně rozumí, takže dokumenty vytvářené ve Wordu nebo Excelu můžete odesílat rovnou z Office do oběhu ve firmě. Ale to není vše.

 eBook Paperless office zdarma

Jak přejít na skutečně bezpapírovou kancelář.

Jak se zbavit zbytečného papírování a efektivně využit čas. Na toto téma je eBook Paperless office. Najdete zde odpovědi nejen na to, jak chytře digitalizovat kancelář, ale mnohem více. Stačí jeden klik a máte vše u sebe. Jednoduše a digitálně. 

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů