Z pera podnikatele: Změnil jsem údaje v obchodním rejstříku... z kanceláře!

Podepisování
3 minuty čtení

A nefunguje to jen pro podnikatele. Stejně snadno můžou různá podání posílat i školy a školky a další právnické osoby.

Čtenáři tohoto blogu se rozdělí na dvě části: první, poučená a asi menší, mě bude mít za ekvivalent obecního blba. Ostatní se mnou budou prožívat cestu, která mi doteď připadá jako neuvěřitelná. Posuďte sami.

Potřeboval jsem udělat několik změn v obchodním rejstříku. Jako vždy jsem to odkládal, hodil na externího právníka a nakonec čelil obvyklému povelu: no a teď si už jenom skočte na poštu, ověřte podpisy, zaplaťte kolky a pošlete na soud.

Na poštu? Teď? (No vlastně: kdykoliv?) Ne, fakt ne!
A vůbec: Mají tam kolky, které mám zaplatit?
Jak to mám poslat, doporučeně? Takže vyplnit zase další papírek?

Ovšem pozor, právník poslal odkaz na možnost vyplnit vše elektronicky s tím, že buď vytisknu a jdu na tu poštu... nebo to podepíšu elektronicky a pošlu mailem!

Já to tak udělal. Elektronický podpis totiž mám. A poslal jsem to všechno mailem. A dostal od soudu potvrzení, že to podání přišlo. Za několik dní přišla také výzva k zaplacení kolků přímo z účtu. Co vám budu povídat, je to zapsáno!

Uznávám, že se raduju jako zmíněný obecní blb, ale schválně jsem se podíval, jak bych se k takovému řešení propracoval nebýt odkazu od právníka.

Logicky otvírám stránku ministerstva spravedlnosti. Vím, že je tam vyhledávání v obchodních rejstříku.

Horní lišta obsahuje odkaz na: E-SLUŽBY A INFOSERVIS. Klikám na to a z roletky vybírám sekci E-JUSTICE a následně E-PODATELNA. Jak vidíte, je to všechno dost jednoduché, prostě sledujete předponu E. Další stránka má ovšem potenciál vás dost zmást, případně vámi rovnou otřást.

Jasně, jak jinak vyřešit ePodatelnu než tím, že na první straně dáte najevo, že vše důležité bývá na papíře – a doplníte to pěkným vizuálem... razítka! Ale nezlobím se, je tam napsáno, že ePodatelna funguje od roku 2007. Rád si připomenu to, co fungovalo před 13 let. Některé designy prostě nestárnou.

Jedeme dál. V levém „MENU“ vyberete Příručky a návody pro uživatele. No a pak Podání do veřejného rejstříku. Dostaneme se na poslední stranu, která už je fakt normální, takže tam bez problémů (případně jako já za hodinu) vše dořešíte.

Ovšem celé to má smysl jen v situaci, kdy máte elektronický podpis... jako já!

Background photo created by rawpixel.com - www.freepik.com

Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými

Další čtení

Jak si rychle ověřit platnost dokumentu?

Jak si rychle ověřit platnost dokumentu?

Většina dokumentů přichází do firem elektronicky. Bohužel mezi nimi mohou být i různé podvrhy a pokusy o podvod. Nebo prostě jen špatně podepsaný dokument. Nenechte se napálit a mějte vždy jistotu, že pracujete s legitimními daty.

Datová schránka povinně i pro živnostníky? Proč ne

Datová schránka povinně i pro živnostníky? Proč ne

Elektronizace státní správy stále pokulhává, byť výdaje na ni každoročně rostou, stěžuje si ve výroční zprávě za loňský rok Národní kontrolní úřad. Jedním z řešení by mohlo být zavedení povinnosti používat datovou schránku i pro živnostníky.

Jen 7 % firem archivuje výhradně elektronicky. A vy?

Jen 7 % firem archivuje výhradně elektronicky. A vy?

Devět z deseti českých firem archivuje faktury a další dokumenty v papírové podobě a ani během pandemie koronaviru k nim nemají vzdálený přístup.

Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze