Z pera podnikatele: bez papíru na papíru

eGovernment, Archivace
07. února 2020, 3 minuty čtení

K čemu je bezpapírová kancelář, když v ní pracují zaměstnanci, kteří si elektronické dokumenty nebo i poštu tisknou a archivují ve fyzické podobě?

“Tady v té bedýnce máme necelou dvoustovku žádostí, které byly doručeny poštou nebo do datové schránky,” uvedla v reportáži České televize o voličských průkazech vedoucí odboru vnitřních věcí na radnici Prahy 6.

Pokud bychom chtěli jednoduše popsat stav tuzemské digitalizace, asi bychom na to nenašli lepší příklad. Můžeme si o průkaz zažádat elektronicky, ale úřednici tu naší žádost vytisknou a následně nám průkaz vystaví. Samozřejmě výhradě ve své obvyklé podobě – tedy papírové.

To není chyba úředníků. A vlastně to není ani chyba systému. Prostě a jednoduše, zatímco například v Estonsku lze elektronicky už i hlasovat, Českou republiku asi teprve čeká samotný boj o základní ideu: papír sám o sobě není žádná hodnota.

Naštěstí ve své firmě už papírem šetřit můžu. Výrazně jsme se posunuli až díky jedné příhodě. Stalo se to před cirka 8 lety. Odcházela jedna kolegyně a jak bylo jejím zvykem, rozhodla se mi sdělit, co jako majitel dělám špatně a mateřsky, byť byla o deset let mladší, mi poradit, abychom nezkrachovali.

Aby mi ukázala, že má všechno podloženo dlouhodobou poctivou prací, postavila mi na stůl tři šanony. „Tady to všechno je, spousta důležitých materiálů, ale taky kontaktů, korespondence a práce pro klienty,“ řekla vítězoslavně a odkráčela. Jo, tušíte správně, vedle několika bezcenných dokumentů jsem tam našel několik set vytištěných e-mailů.

Od té doby se nikomu kvůli digitalizaci nesměju, ani úřadům.

Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými

Další čtení

Schvalujte smlouvy od poboček z regionů online

Schvalujte smlouvy od poboček z regionů online

Nikdo se dnes nechce zdržovat schvalováním návrhů papírových smluv uzavřených obchodními zástupci v terénu nebo v pobočce. Klienti nemají trpělivost čekat celé dny na vyřízení své žádosti. Tak proč to nezvládnout za několik minut?

Jste připraveni na další covidový home office?

Jste připraveni na další covidový home office?

Počty nakažených koronavirem opět stoupají a ačkoli vláda před volbami vylučuje další lockdown, je třeba se připravit na situaci, kdy se opět zavřou kanceláře a na řadu přijde práce z domova.

Rozšíření e-commerce v B2B je jen otázkou času

Rozšíření e-commerce v B2B je jen otázkou času

Martin Plevka řídí divizi Business Unit II, která se nedávno rozšířila, takže má na starosti klienty hned od prvního kontaktu až po předání práce a následnou technickou podporu. Logicky nás zajímalo, jaký má vztah k obchodu. A z jeho odpovědí pochopíte, že ho má doslova v krvi. A jak se společenský člověk dívá na dopady pandemie? Nejen o tom je náš rozhovor.

 eBook Paperless office zdarma

Jak přejít na skutečně bezpapírovou kancelář.

Jak se zbavit zbytečného papírování a efektivně využit čas. Na toto téma je eBook Paperless office. Najdete zde odpovědi nejen na to, jak chytře digitalizovat kancelář, ale mnohem více. Stačí jeden klik a máte vše u sebe. Jednoduše a digitálně.