Z pera podnikatele: bez papíru na papíru

eGovernment, Archivace
07. února 2020, 3 minuty čtení

K čemu je bezpapírová kancelář, když v ní pracují zaměstnanci, kteří si elektronické dokumenty nebo i poštu tisknou a archivují ve fyzické podobě?

“Tady v té bedýnce máme necelou dvoustovku žádostí, které byly doručeny poštou nebo do datové schránky,” uvedla v reportáži České televize o voličských průkazech vedoucí odboru vnitřních věcí na radnici Prahy 6.

Pokud bychom chtěli jednoduše popsat stav tuzemské digitalizace, asi bychom na to nenašli lepší příklad. Můžeme si o průkaz zažádat elektronicky, ale úřednici tu naší žádost vytisknou a následně nám průkaz vystaví. Samozřejmě výhradě ve své obvyklé podobě – tedy papírové.

To není chyba úředníků. A vlastně to není ani chyba systému. Prostě a jednoduše, zatímco například v Estonsku lze elektronicky už i hlasovat, Českou republiku asi teprve čeká samotný boj o základní ideu: papír sám o sobě není žádná hodnota.

Naštěstí ve své firmě už papírem šetřit můžu. Výrazně jsme se posunuli až díky jedné příhodě. Stalo se to před cirka 8 lety. Odcházela jedna kolegyně a jak bylo jejím zvykem, rozhodla se mi sdělit, co jako majitel dělám špatně a mateřsky, byť byla o deset let mladší, mi poradit, abychom nezkrachovali.

Aby mi ukázala, že má všechno podloženo dlouhodobou poctivou prací, postavila mi na stůl tři šanony. „Tady to všechno je, spousta důležitých materiálů, ale taky kontaktů, korespondence a práce pro klienty,“ řekla vítězoslavně a odkráčela. Jo, tušíte správně, vedle několika bezcenných dokumentů jsem tam našel několik set vytištěných e-mailů.

Od té doby se nikomu kvůli digitalizaci nesměju, ani úřadům.

Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými

Další čtení

Výhody elektronického podepisování smluv

Výhody elektronického podepisování smluv

Stále váháte nad tím, zda ve firmě zavést elektronické podepisování smluv a dalších dokumentů? Možná vám pomůžeme s rozhodováním, když shrneme největší výhody bezpapírového řešení.

Jak správně elektronicky archivovat dokumenty

Jak správně elektronicky archivovat dokumenty

Víte, jak správně elektronicky archivovat dokumenty? Přechod na bezpapírový archiv je skvělá věc, ale i u „digitálních šanonů“ je třeba dodržovat zákon.

Digitální formuláře Sofa s propojením na Microsoft 365

Digitální formuláře Sofa s propojením na Microsoft 365

Používáte kancelářský software Microsoft 365 a uvažujete o zavedení interního oběhu dokumentů s jejich následnou archivací? S naší aplikací Sofa si Microsoft 365 báječně rozumí, takže dokumenty vytvářené ve Wordu nebo Excelu můžete odesílat rovnou z Office do oběhu ve firmě. Ale to není vše.

 eBook Paperless office zdarma

Jak přejít na skutečně bezpapírovou kancelář.

Jak se zbavit zbytečného papírování a efektivně využit čas. Na toto téma je eBook Paperless office. Najdete zde odpovědi nejen na to, jak chytře digitalizovat kancelář, ale mnohem více. Stačí jeden klik a máte vše u sebe. Jednoduše a digitálně. 

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů