Sofa se vyvíjí ve spirále. Každá otočka je o patro výš!

Digitalizace
5 minut čtení

Tým našeho klíčového produktu, Sofa, se rozšířil o významnou posilu. Jejím produktovým manažerem se stal od července Vlasta Tesař. Předchozích deset let strávil na několika pozicích ve společnosti Microsoft, kde s námi spolupracoval. Témat k rozhovoru bylo více než dost.

1. Proč zrovna 602 alias Sofa? 

Před lety jsem měl v Microsoftu za úkol navázat vztahy s novými partnery. Software602 byla jedním z historických konkurentů, nicméně jsme dokázali najít společná témata v oblasti Azure a první Sofa byla tak trochu společným výsledkem. Mezitím jsem vystřídal dvě jiné role a posunula se i Sofa. Na podzim 2020 jsme se domluvili na obnovení spolupráce a podpoře Sofa ze strany Microsoftu. Z toho postupně vznikla domluva na těsnějším propojení s 602.

2. Jak vnímáš produkt Sofa pomocí tří slov?

Příležitost. Spirála. Zkušenost. Příležitostí je obohatit trh o produkt, který vychází z dlouholeté zkušenosti 602 v oblasti digitalizace v projektové podobě. A spirála už vychází z toho, co jsem zmínil. Dokonalý produkt nikdo na začátku nevytvoří. Mně se líbí houževnatost a energie, kterou 602 do Sofa dává. Ačkoliv se mnohým může zdát, že se vracíme v kruhu, je každá otočka přeci jen o patro výš.

3. Máš za sebou deset let v Microsoftu, kde jsi vystřídal několik pozic. Na co nejraději vzpomínáš? 

Microsoft je velkou inspirací, můj profesionální život je s ním spojený v podstatě od roku 1994 a předpokládám, že se to nezmění ani v rámci práce pro 602. V posledních deseti letech bylo nejzajímavější sledovat, jak se z toho „hloupého Windows a Office tam vzadu“ stal světový leader v oblasti digitální transformace a podnikového byznysu.

Microsoft dnes navíc cíleně nabízí příležitost talentům a lidem z rozmanitých prostředí a je v něm spousta úžasných a schopných lidí. Na druhou stranu, přišla nezbytná globalizace, nastavování procesů a předpisů. Proto bych rád z Microsoftu přenesl některé náměty do 602, ale je i potřeba některých korporátních věcí se vyvarovat.

4. A jaké jsou tvé dojmy z nového zaměstnání?

V 602 jsem doposud potkal lidi s obrovským nasazením a hlavně srdcem, což je věc, která se v Microsoftu trochu ztrácí. A neříkám to kvůli prvnímu rozhovoru v barvách 602. :-) Snad se mi podaří najít ten správný „balanc“ mezi Microsoftem a 602.

5. Jaké principy práce bychom určitě měli převzít?

Musíme se naučit maximálně využít výhod Microsoft 365 a Azure. V Microsoftu jsme se drželi hesla Eat your own dogfood. Pokud stavíme Sofa na Microsoft 365, provozujeme jí v Azure a deklarujeme to jako výhodu, musíme si to prostředí zažívat sami, ať v pozitivním nebo i negativním směru. Jedině tak budeme uvěřitelní pro naše zákazníky.

6. Po měsících pandemie, preferuješ home office nebo kancelář?

Kombinaci. Byznys je založen na důvěře a vztahu, ať jde o vztah k zákazníkům anebo interně v týmu. A ke vztahu potřebuji být v přímém kontaktu v kanceláři nebo u zákazníka, vidět emoce, mít možnost reagovat.  Home office je zase dobrý k tomu najít si svůj klid a udělat úkoly, které v kanceláři vznikly, nebo mít čas zpracovat vstupy od zákazníků. Pandemie nám ukázala, že lze být efektivní i z domova, pokud vím, co mám dělat. Ale zároveň ukázala, že rozjíždět nové věci je z  domova velmi těžké .

Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými

Další čtení

Kdo to proboha schválil?!

Kdo to proboha schválil?!

Znáte to. Šéf se vrátí z dovolené nebo ze služební cesty a s hrůzou zjišťuje, že kdosi schválil objednávku, u které si on sám kladl otázku, zda se firmě vůbec vyplatí. A podřízení raději mlží a přehazují si problém jako horký brambor, takže se nelze ničeho dopátrat.

Důležitý kontrakt podepíšete i z pláže

Důležitý kontrakt podepíšete i z pláže

Prázdniny nepřejí pružnému vyřizování firemních záležitostí. Prakticky vždy je někdo na dovolené a jako na potvoru to je v tu nejméně vhodnou dobu většinou kolega s podpisovým právem a rozhodujícími pravomocemi.

Zrychlete účetnictví, ať nepřicházíte o zakázky

Zrychlete účetnictví, ať nepřicházíte o zakázky

Času je málo, v byznysu ještě míň. Jak se všechno díky chytrým technologiím neustále zrychluje, jde o jedno z nejcennějších aktiv. Kdo dokáže reagovat rychle a pružně, je úspěšný. A to platí i o tak triviálních záležitostech, jako je zpracování zakázek a faktur.

 eBook Paperless office zdarma

Jak přejít na skutečně bezpapírovou kancelář.

Jak se zbavit zbytečného papírování a efektivně využit čas. Na toto téma je eBook Paperless office. Najdete zde odpovědi nejen na to, jak chytře digitalizovat kancelář, ale mnohem více. Stačí jeden klik a máte vše u sebe. Jednoduše a digitálně.