Sofa se vyvíjí ve spirále. Každá otočka je o patro výš!

Digitalizace
12. července 2021, 5 minut čtení

Tým našeho klíčového produktu, Sofa, se rozšířil o významnou posilu. Jejím produktovým manažerem se stal od července Vlasta Tesař. Předchozích deset let strávil na několika pozicích ve společnosti Microsoft, kde s námi spolupracoval. Témat k rozhovoru bylo více než dost.

1. Proč zrovna 602 alias Sofa? 

Před lety jsem měl v Microsoftu za úkol navázat vztahy s novými partnery. Software602 byla jedním z historických konkurentů, nicméně jsme dokázali najít společná témata v oblasti Azure a první Sofa byla tak trochu společným výsledkem. Mezitím jsem vystřídal dvě jiné role a posunula se i Sofa. Na podzim 2020 jsme se domluvili na obnovení spolupráce a podpoře Sofa ze strany Microsoftu. Z toho postupně vznikla domluva na těsnějším propojení s 602.

2. Jak vnímáš produkt Sofa pomocí tří slov?

Příležitost. Spirála. Zkušenost. Příležitostí je obohatit trh o produkt, který vychází z dlouholeté zkušenosti 602 v oblasti digitalizace v projektové podobě. A spirála už vychází z toho, co jsem zmínil. Dokonalý produkt nikdo na začátku nevytvoří. Mně se líbí houževnatost a energie, kterou 602 do Sofa dává. Ačkoliv se mnohým může zdát, že se vracíme v kruhu, je každá otočka přeci jen o patro výš.

3. Máš za sebou deset let v Microsoftu, kde jsi vystřídal několik pozic. Na co nejraději vzpomínáš? 

Microsoft je velkou inspirací, můj profesionální život je s ním spojený v podstatě od roku 1994 a předpokládám, že se to nezmění ani v rámci práce pro 602. V posledních deseti letech bylo nejzajímavější sledovat, jak se z toho „hloupého Windows a Office tam vzadu“ stal světový leader v oblasti digitální transformace a podnikového byznysu.

Microsoft dnes navíc cíleně nabízí příležitost talentům a lidem z rozmanitých prostředí a je v něm spousta úžasných a schopných lidí. Na druhou stranu, přišla nezbytná globalizace, nastavování procesů a předpisů. Proto bych rád z Microsoftu přenesl některé náměty do 602, ale je i potřeba některých korporátních věcí se vyvarovat.

4. A jaké jsou tvé dojmy z nového zaměstnání?

V 602 jsem doposud potkal lidi s obrovským nasazením a hlavně srdcem, což je věc, která se v Microsoftu trochu ztrácí. A neříkám to kvůli prvnímu rozhovoru v barvách 602. :-) Snad se mi podaří najít ten správný „balanc“ mezi Microsoftem a 602.

5. Jaké principy práce bychom určitě měli převzít?

Musíme se naučit maximálně využít výhod Microsoft 365 a Azure. V Microsoftu jsme se drželi hesla Eat your own dogfood. Pokud stavíme Sofa na Microsoft 365, provozujeme jí v Azure a deklarujeme to jako výhodu, musíme si to prostředí zažívat sami, ať v pozitivním nebo i negativním směru. Jedině tak budeme uvěřitelní pro naše zákazníky.

6. Po měsících pandemie, preferuješ home office nebo kancelář?

Kombinaci. Byznys je založen na důvěře a vztahu, ať jde o vztah k zákazníkům anebo interně v týmu. A ke vztahu potřebuji být v přímém kontaktu v kanceláři nebo u zákazníka, vidět emoce, mít možnost reagovat.  Home office je zase dobrý k tomu najít si svůj klid a udělat úkoly, které v kanceláři vznikly, nebo mít čas zpracovat vstupy od zákazníků. Pandemie nám ukázala, že lze být efektivní i z domova, pokud vím, co mám dělat. Ale zároveň ukázala, že rozjíždět nové věci je z  domova velmi těžké .

Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými

Další čtení

Schvalujte smlouvy od poboček z regionů online

Schvalujte smlouvy od poboček z regionů online

Nikdo se dnes nechce zdržovat schvalováním návrhů papírových smluv uzavřených obchodními zástupci v terénu nebo v pobočce. Klienti nemají trpělivost čekat celé dny na vyřízení své žádosti. Tak proč to nezvládnout za několik minut?

Jste připraveni na další covidový home office?

Jste připraveni na další covidový home office?

Počty nakažených koronavirem opět stoupají a ačkoli vláda před volbami vylučuje další lockdown, je třeba se připravit na situaci, kdy se opět zavřou kanceláře a na řadu přijde práce z domova.

Rozšíření e-commerce v B2B je jen otázkou času

Rozšíření e-commerce v B2B je jen otázkou času

Martin Plevka řídí divizi Business Unit II, která se nedávno rozšířila, takže má na starosti klienty hned od prvního kontaktu až po předání práce a následnou technickou podporu. Logicky nás zajímalo, jaký má vztah k obchodu. A z jeho odpovědí pochopíte, že ho má doslova v krvi. A jak se společenský člověk dívá na dopady pandemie? Nejen o tom je náš rozhovor.

 eBook Paperless office zdarma

Jak přejít na skutečně bezpapírovou kancelář.

Jak se zbavit zbytečného papírování a efektivně využit čas. Na toto téma je eBook Paperless office. Najdete zde odpovědi nejen na to, jak chytře digitalizovat kancelář, ale mnohem více. Stačí jeden klik a máte vše u sebe. Jednoduše a digitálně.