S chytrými formuláři je sběr žádostí o dotace efektivnější a jednodušší

Formuláře
5 minut čtení

Pro žadatele i úřady je online podání žádostí mnohem jednodušší. Šetří čas, nervy i peníze oběma stranám.

Pamatujete si na televizní záběry nekonečných front před úřady, které vypsaly dotační programy na nákup nových ekologických kotlů nebo na solární panely na rodinných domech? Lidé, kvůli co nejvýhodnějšímu místu, dokonce přespávali na ulici nehledě na počasí. Dnes se už lze takovým událostem pohodlně vyhnout. Stačí přejít z osobního podávání žádostí na podobu online formuláře. Ve velkém je začaly využívat například krajské úřady při vyřizování žádostí o tzv. kotlíkové dotace, ale i pro další pobídky.

Odpadá přepisování dat z papírových formulářů

Pro každý kraj byly i dříve průběžně vypisovány potřebné dotační programy. V nich byla vždy určena výše celkových příspěvků a také termíny, kdy je možné o dotace zažádat, včetně seznamu požadavků, které žadatelé musejí splnit. A nejpozději v noci před zahájením sběru žádostí, se museli všichni zájemci, řadit před zavřeným úřadem do fronty na chodníku. Jen tak měli šanci získat dobré pořadí a tím i naději na získání kotlíkové dotace a nový ekologický kotel.

Nejen pro žadatele, ale i pro krajské úředníky, byla tato zastaralá metoda sběru žádostí dost vyčerpávající. Není divu, že se kraje postupně rozhodly zavedenou praxi změnit k lepšímu. Jednoznačnou volbou pro ně byl elektronický sběr žádostí. Díky němu lze automaticky zachytit pořadí příchozích žádostí, a navíc jsou kompletní data již v elektronické podobě, takže je administrativní pracovníci nemusí složitě přepisovat z papírových dotazníků. Pro žadatele o dotaci to znamenalo jediné: mít připojení k internetu a najít si na webu úřadu příslušný formulář. Vyplnit jej mohli kdekoli a kdykoli bez ohledu na úřední hodiny daného krajského úřadu.

Elektronickou žádost si lze připravit s předstihem

Po odeslání žádosti každý žadatel získal potvrzení o přijetí včetně jedinečného číselného kódu. Žádost podanou elektronickou formou si pak lidé mohli vytisknout a spolu s potřebnými doklady, nutnými pro získání dotace, ji museli do 20 pracovních dnů doručit na krajský úřad. Cestě na úřad se tedy nevyhnuli, ale absolvovali ji bez front, protože už nešlo o to, kdo se tam dostaví první nebo poslední. Řešení FormApps, které umožňuje elektronické podání žádosti prostřednictvím chytrého dotazníku online, rovněž počítá s eventualitou, že si zájemce bude chtít připravit žádost s určitým časovým předstihem a po zahájení sběru žádostí ji už jenom odeslat.

Lidé si tak mohou v klidu a postupně připravovat všechny nezbytné doklady, aby při zahájení sběru žádostí mohli mít vše potřebné nachystané k odeslání. Výhodu pocítí i samotný úřad: při elektronickém sběru žádostí odpadají zbytečné fronty a strkanice před budovou úřadu, ale hlavně úřad získá veškerá data v elektronické podobě a na jednom místě. Jednodušší je i samotné evidování žádostí a přehled o čerpání finančních prostředků vyčleněných na programy veřejné podpory. Co víc si přát?

Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými

Další čtení

Kdo to proboha schválil?!

Kdo to proboha schválil?!

Znáte to. Šéf se vrátí z dovolené nebo ze služební cesty a s hrůzou zjišťuje, že kdosi schválil objednávku, u které si on sám kladl otázku, zda se firmě vůbec vyplatí. A podřízení raději mlží a přehazují si problém jako horký brambor, takže se nelze ničeho dopátrat.

Důležitý kontrakt podepíšete i z pláže

Důležitý kontrakt podepíšete i z pláže

Prázdniny nepřejí pružnému vyřizování firemních záležitostí. Prakticky vždy je někdo na dovolené a jako na potvoru to je v tu nejméně vhodnou dobu většinou kolega s podpisovým právem a rozhodujícími pravomocemi.

Zrychlete účetnictví, ať nepřicházíte o zakázky

Zrychlete účetnictví, ať nepřicházíte o zakázky

Času je málo, v byznysu ještě míň. Jak se všechno díky chytrým technologiím neustále zrychluje, jde o jedno z nejcennějších aktiv. Kdo dokáže reagovat rychle a pružně, je úspěšný. A to platí i o tak triviálních záležitostech, jako je zpracování zakázek a faktur.

 eBook Paperless office zdarma

Jak přejít na skutečně bezpapírovou kancelář.

Jak se zbavit zbytečného papírování a efektivně využit čas. Na toto téma je eBook Paperless office. Najdete zde odpovědi nejen na to, jak chytře digitalizovat kancelář, ale mnohem více. Stačí jeden klik a máte vše u sebe. Jednoduše a digitálně.