Přehled OSVČ za rok 2019 pro zdravotní pojišťovny? Podejte ho elektronicky

Datová schránka , Formuláře
14. února 2020, 4 minuty čtení

S datovou schránkou nemusíte vyplňovat papírový přehled a chodit s ním do pobočky vaší zdravotní pojišťovny. Jednoduše ho pošlete z domova přes internet.

Pomalu se blíží období podávání daňového přiznání a různých přehledů za uplynulý rok. Mezi nimi je i přehled osob samostatně výdělečně činných pro zdravotní pojišťovny. Také se letos chystáte na tradiční kolečko obcházení finančního úřadu, České správy sociálního zabezpečení a vaší zdravotní pojišťovny? A víte, že byste si tuto „úřední turistiku“ mohli odpustit? Stačí, když si založíte datovou schránku a můžete veškeré přehledy zasílat úřadům elektronicky z pohodlí vašeho domova a je úplně jedno, zda se tak rozhodnete ve všední den nebo o víkendu, a zda tak učiníte ráno, večer nebo v noci.

K založení datové schránky stačí občanský průkaz a osobní návštěva nejbližšího Czech POINTu. Zde vám ji zřídí zcela zdarma. Ještě v letošním roce bude možné datovou schránku založit dokonce i z domova přes internet, pokud máte občanský průkaz s čipem a čtečku čipů. Ve chvíli, kdy máte aktivovanou datovou schránku, podání přehledu pro zdravotní pojišťovnu je už jednoduché. Využijete některý z chytrých formulářů, například na portálu PODEJTO.cz, kde jsou k dispozici formuláře největších zdravotních pojišťoven z českého trhu. Pro vyplňování formuláře se musíte přihlásit do svojí datové schránky, čímž potvrdíte svoji totožnost. Po vyplnění stačí jedním klikem přehled odeslat.

Práva a povinnosti uživatele datové schránky

Pokud si datovou schránku zřídíte, podle zákona už musíte některé úkony dělat elektronicky: například podávat daňové přiznání. A všechny úřady s vámi musí primárně komunikovat prostřednictvím datové schránky. Výjimkou jsou dokumenty, jejichž povaha neumožňuje zaslání datovou schránkou, ať už kvůli jejich velikosti, fyzické podobě nebo ochranným znakům, které nelze převést do elektronické podoby. U všech ostatních dokumentů platí, že by je úřad měl posílat elektronicky a nikoli prostřednictvím klasické pošty jako doporučený dopis.

Zároveň však také platí, že uživatel datové schránky nemůže odmítnout datovou zprávu od úřadu a všechny dokumenty zaslané do jeho datové schránky se považují za doručené. Proto je vhodné zapnout si notifikace o nových datových zprávách, které lze zdarma dostávat prostřednictvím e-mailu nebo za poplatek formou sms zpráv.

Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými

Další čtení

Pozor na končící platnost tokenů! Jak to vyřešit?

Pozor na končící platnost tokenů! Jak to vyřešit?

Všichni uživatelé elektronického podpisu, kteří používají pro vytváření kvalifikovaných elektronických podpisů vybrané tokeny a čipové karty, by si měli ověřit, zda-li i oni brzy nepřijdou o platnost jejich podpisů díky končící certifikaci.

Jak usnadnit podpis nového kontraktu?

Jak usnadnit podpis nového kontraktu?

Čas jsou peníze a také komodita, která je stále vzácnější. Každý den musíme pečlivě volit, čemu a proč budeme věnovat svůj čas a zda se nám to vyplatí.

Schvalujte faktury třeba z tramvaje

Schvalujte faktury třeba z tramvaje

Stop zdlouhavému vysedávání v kancelářích, moderní manažer dokáže schvalovat potřebné dokumenty vzdáleně, ať už se nachází kdekoli.

 eBook Paperless office zdarma

Jak přejít na skutečně bezpapírovou kancelář.

Jak se zbavit zbytečného papírování a efektivně využit čas. Na toto téma je eBook Paperless office. Najdete zde odpovědi nejen na to, jak chytře digitalizovat kancelář, ale mnohem více. Stačí jeden klik a máte vše u sebe. Jednoduše a digitálně. 

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů