Rozšíření e-commerce v B2B je jen otázkou času

Digitalizace
30. září 2021, 5 minut čtení

Martin Plevka řídí divizi Business Unit II, která se nedávno rozšířila, takže má na starosti klienty hned od prvního kontaktu až po předání práce a následnou technickou podporu. Logicky nás zajímalo, jaký má vztah k obchodu. A z jeho odpovědí pochopíte, že ho má doslova v krvi. A jak se společenský člověk dívá na dopady pandemie? Nejen o tom je náš rozhovor.

Někdy se říká, že se člověk obchodníkem narodí. Jak je to u Tebe?

Já se narodil jako kosmonaut, pilot formule 1, popelář, voják, fotbalista i hokejista, hollywoodský herec, dokonce jsem uvažoval o kariéře světoznámého zpěváka rockové kapely. Je to dáno mým naturelem: vždycky jsem se cítil dobře mezi lidmi. Rád si s nimi povídám, poznávám je, zajímají mě jejich přání a mám radost, když se je daří splnit – zvláště to platí pro naše klienty.

Kdy jsi začal s obchodem?

Už na základní škole. Jako jeden z prvních na sídlišti jsem vlastnil tzv. „vypalovačku". Při studiu v zahraničí jsem kamarádům dovážel tabákové výrobky z ČR. Když táta kupoval nové auto, vyjednával jsem konečnou cenu se všemi bonusy navíc. Prostě a jednoduše: vztah k obchodu mám v krvi.      

Jsi ředitelem divize Business Unit II. Můžeš ji představit blíže?

Jde o obchodní oddělení, které se zaměřuje na nabídku a prodej našich produktů a služeb v segmentu Statní správa a Komerce. Nově se rozrůstáme o Projektovou kancelář. Dalo by se říct, že jsem teď odpovědný za celý zážitek klienta od prvního kontaktu po předání díla a následnou technickou podporu.

Jak pandemie ovlivnila obchodníky?

Poměrně významně, protože dříve se obchod realizoval na osobních setkáních, ať už formálních, nebo neformálních. Během pandemie jsme museli kontakt s klienty přenést do online prostředí a začít využívat video-hovory.

Jde vlastně dělat byznys on-line?

Z mého pohledu je jen otázkou času, kdy e-commerce v B2B bude stejně přirozená jako v B2C. Takže ano.

Preferuješ home office nebo práci v kanceláři?

Osobně preferuji práci v kanceláři, v terénu. Jsem společenský typ a neumím si představit, že bych měl pracovat převážně z domova. Kontakt s kolegy a zákazníky by mi určitě scházel, přestože moderní technologie dnes plnohodnotně nahrazují tradiční způsoby práce a komunikace. Masy lidí začaly během lockdownu využívat digitální technologie, aby mohly pracovat, nakupovat, studovat a bavit se. Home office nezatracuji, určitě má své výhody a opodstatnění, jen není pro každého.    

Jak rád trávíš volný čas, můžeš nám prozradit své koníčky a zájmy?

Miluji sport. Rád hraju fotbal, jezdím na kole a v zimě lyžuji. Pokud potřebuji vyčistit hlavu a zažít trochu adrenalinu, vyrazím si na projížďku na motorce. S postupem času a zejména od té doby, co jsem se oženil, se mi život změnil. Dříve jsem byl schopný věnovat aktivnímu sportu maximum svého volného času, to se však změnilo s příchodem dětí. Dnes se věnuji převážně jim, užívám si to. Máme rádi cestování, na kolo a lyže vyrážíme celá rodina pravidelně. A fotbal sleduju z pozice pyšného tatínka. 

Dáš nám tip na Tvojí oblíbenou aplikaci či jinou elektronickou vychytávku?

Jednoznačně to bude aplikace Zaparkuju.cz. Protože bydlím za Prahou, jezdím hodně autem a tato appka mi pomáhá šetřit čas a stres s hledáním parkovacího automatu. Mohu jen doporučit. 

Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými

Další čtení

Schvalujte smlouvy od poboček z regionů online

Schvalujte smlouvy od poboček z regionů online

Nikdo se dnes nechce zdržovat schvalováním návrhů papírových smluv uzavřených obchodními zástupci v terénu nebo v pobočce. Klienti nemají trpělivost čekat celé dny na vyřízení své žádosti. Tak proč to nezvládnout za několik minut?

Jste připraveni na další covidový home office?

Jste připraveni na další covidový home office?

Počty nakažených koronavirem opět stoupají a ačkoli vláda před volbami vylučuje další lockdown, je třeba se připravit na situaci, kdy se opět zavřou kanceláře a na řadu přijde práce z domova.

6 + 2 bezpapírové vychytávky Martina Hoška

6 + 2 bezpapírové vychytávky Martina Hoška

Málokterá česká firma o sobě může tvrdit, že její kořeny sahají až do předminulého století. Jednou z výjimek je Herbadent. Mimochodem, sídlo má stále v domě, který na pražském Smíchově postavil víc než před 100 lety její zakladatel. Její výrobky voní nejen tradicí, ale hlavně 7 bylinami, které používá. „Fluidum naší značky je krásné a stojí za to ho využít, chceme z ní udělat lovebrand,“ říká obchodní a marketingový ředitel firmy Martin Hošek. A nás zajímalo, jak je na tom s výdobytky moderní doby. Konec konců, do Herbadentu přišel z bankovní sféry.

 eBook Paperless office zdarma

Jak přejít na skutečně bezpapírovou kancelář.

Jak se zbavit zbytečného papírování a efektivně využit čas. Na toto téma je eBook Paperless office. Najdete zde odpovědi nejen na to, jak chytře digitalizovat kancelář, ale mnohem více. Stačí jeden klik a máte vše u sebe. Jednoduše a digitálně.