Rozšíření e-commerce v B2B je jen otázkou času

Digitalizace
30. září 2021, 5 minut čtení

Martin Plevka řídí divizi Business Unit II, která se nedávno rozšířila, takže má na starosti klienty hned od prvního kontaktu až po předání práce a následnou technickou podporu. Logicky nás zajímalo, jaký má vztah k obchodu. A z jeho odpovědí pochopíte, že ho má doslova v krvi. A jak se společenský člověk dívá na dopady pandemie? Nejen o tom je náš rozhovor.

Někdy se říká, že se člověk obchodníkem narodí. Jak je to u Tebe?

Já se narodil jako kosmonaut, pilot formule 1, popelář, voják, fotbalista i hokejista, hollywoodský herec, dokonce jsem uvažoval o kariéře světoznámého zpěváka rockové kapely. Je to dáno mým naturelem: vždycky jsem se cítil dobře mezi lidmi. Rád si s nimi povídám, poznávám je, zajímají mě jejich přání a mám radost, když se je daří splnit – zvláště to platí pro naše klienty.

Kdy jsi začal s obchodem?

Už na základní škole. Jako jeden z prvních na sídlišti jsem vlastnil tzv. „vypalovačku". Při studiu v zahraničí jsem kamarádům dovážel tabákové výrobky z ČR. Když táta kupoval nové auto, vyjednával jsem konečnou cenu se všemi bonusy navíc. Prostě a jednoduše: vztah k obchodu mám v krvi.      

Jsi ředitelem divize Business Unit II. Můžeš ji představit blíže?

Jde o obchodní oddělení, které se zaměřuje na nabídku a prodej našich produktů a služeb v segmentu Statní správa a Komerce. Nově se rozrůstáme o Projektovou kancelář. Dalo by se říct, že jsem teď odpovědný za celý zážitek klienta od prvního kontaktu po předání díla a následnou technickou podporu.

Jak pandemie ovlivnila obchodníky?

Poměrně významně, protože dříve se obchod realizoval na osobních setkáních, ať už formálních, nebo neformálních. Během pandemie jsme museli kontakt s klienty přenést do online prostředí a začít využívat video-hovory.

Jde vlastně dělat byznys on-line?

Z mého pohledu je jen otázkou času, kdy e-commerce v B2B bude stejně přirozená jako v B2C. Takže ano.

Preferuješ home office nebo práci v kanceláři?

Osobně preferuji práci v kanceláři, v terénu. Jsem společenský typ a neumím si představit, že bych měl pracovat převážně z domova. Kontakt s kolegy a zákazníky by mi určitě scházel, přestože moderní technologie dnes plnohodnotně nahrazují tradiční způsoby práce a komunikace. Masy lidí začaly během lockdownu využívat digitální technologie, aby mohly pracovat, nakupovat, studovat a bavit se. Home office nezatracuji, určitě má své výhody a opodstatnění, jen není pro každého.    

Jak rád trávíš volný čas, můžeš nám prozradit své koníčky a zájmy?

Miluji sport. Rád hraju fotbal, jezdím na kole a v zimě lyžuji. Pokud potřebuji vyčistit hlavu a zažít trochu adrenalinu, vyrazím si na projížďku na motorce. S postupem času a zejména od té doby, co jsem se oženil, se mi život změnil. Dříve jsem byl schopný věnovat aktivnímu sportu maximum svého volného času, to se však změnilo s příchodem dětí. Dnes se věnuji převážně jim, užívám si to. Máme rádi cestování, na kolo a lyže vyrážíme celá rodina pravidelně. A fotbal sleduju z pozice pyšného tatínka. 

Dáš nám tip na Tvojí oblíbenou aplikaci či jinou elektronickou vychytávku?

Jednoznačně to bude aplikace Zaparkuju.cz. Protože bydlím za Prahou, jezdím hodně autem a tato appka mi pomáhá šetřit čas a stres s hledáním parkovacího automatu. Mohu jen doporučit. 

Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými

Další čtení

Se smlouvami už nemusíme jezdit za partnery

Se smlouvami už nemusíme jezdit za partnery

Podepisování smluv s obchodními partnery se Petrovi stalo noční můrou. Kvůli koronaviru mu rušili jednu schůzku za druhou a zasílání parafovaných dokumentů kurýry se prodražovalo.

Pandemie obnažila vnitřní nastavení každého z nás

Pandemie obnažila vnitřní nastavení každého z nás

Má za sebou už tisíce pracovních pohovorů, pamatuje dobu, kdy se jí na jedno volné místo přihlásilo 200 uchazečů a současný nábor nových zaměstnanců přirovnává k boji. Ale vždy platí, že se především dívá, zda je potenciální posila 602 bystrá. Magda Brožíková, HR ředitelka 602, totiž ví, že pak má dobrou šanci zapadnout do fungujícího týmu.

6 + 2 bezpapírové vychytávky Romana Stolejdy

6 + 2 bezpapírové vychytávky Romana Stolejdy

Prošel největšími vydavatelskými domy v Česku, kde se staral o to, aby tištěné noviny a časopisy měly co největší prodaný náklad. Dnes vidí budoucnost tištěných médií docela černě, i když magazíny podle něj mají ještě docela šanci. Sám si však tisk až na výjimky už léta nekoupil a dává přednost online zprávám. Dalším zpovídaným v naší bezpapírové anketě je Roman Stolejda, generální ředitel agentur Impression Media a Programmatic Media CZ.

 eBook Paperless office zdarma

Jak přejít na skutečně bezpapírovou kancelář.

Jak se zbavit zbytečného papírování a efektivně využit čas. Na toto téma je eBook Paperless office. Najdete zde odpovědi nejen na to, jak chytře digitalizovat kancelář, ale mnohem více. Stačí jeden klik a máte vše u sebe. Jednoduše a digitálně. 

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů