Pandemie obnažila vnitřní nastavení každého z nás

Digitalizace
26. listopadu 2021, 6 minut čtení

Má za sebou už tisíce pracovních pohovorů, pamatuje dobu, kdy se jí na jedno volné místo přihlásilo 200 uchazečů a současný nábor nových zaměstnanců přirovnává k boji. Ale vždy platí, že se především dívá, zda je potenciální posila 602 bystrá. Magda Brožíková, HR ředitelka 602, totiž ví, že pak má dobrou šanci zapadnout do fungujícího týmu.

Na dveřích máte cedulku: Nothing suprises me, I work in HR. Přesto, co vás opravdu překvapilo, či dokonce rozesmálo? 

Párkrát jsem zažila momenty, které mě rozsekaly a nikdy na ně nezapomenu. Třeba když dostanete záchvat smíchu při pohovoru a prostě ho nejde, opravdu nejde zastavit. Ale byly i smutné momenty. Asi nejhorší, když našeho mladého elitního programátora a úžasného kamaráda Kubu Žemličku zavalila lavina v Rakousku a stála ho život. To jsme oplakali všichni a nikdy na něj nezapomeneme.

O ajťácích kolují skoro legendy. Je HR v ajťácké firmě specifické?

Když mluvím s kolegyněmi z jiných oborů, ten pocit nemám. Pokud je něco výzvou, je to nábor zaměstnanců. To je napínavá disciplína. Zkušených ajťáků je na trhu zoufale málo. A reakce státu ve strukturálním složení středoškolských a vysokoškolských programů teď narychlo situaci nezachrání. Vlastně, možná víc než výzva je to nyní v náboru ajťáků boj.

Co je pro vás při výběru nových zaměstnanců nejdůležitější?

Mám jedno oblíbené vyjmenované slovo - bystrý. Pokud se k pohovoru dostaví bystroňka či bystroň, máme zpola vyhráno. Není třeba mít všechny požadované dovednosti, schopnosti a vlastnosti, bystroni se všechno potřebné naučí během krátké doby. Kolegyně a kolegové jsou přirozeně nekompetitivní a předávají své zkušenosti ochotně a bez průtahů. Vyvíjíme, zdokonalujeme, prodáváme a u zákazníků opečováváme produkty, které jsou opravdu jen a jen naše. To je obří výhoda. A proto jsou při nástupu všichni zaměstnanci tak trochu na stejné startovní čáře.

V 602 jste skoro 15 let. Jak se vlastně za tu dobu vyvíjelo HR a jak se také vyvíjel pracovní trh IT profesionálů? 

To je vážně už 15 let? Ne, ne. Uteklo to jako voda. Mám za sebou několikaletá období, kdy nebyli lidé na trhu práce, stejně jako období, kdy bylo lidí tolik, že na jedno výběrové řízení přišlo během jednoho dne 200 životopisů a bylo třeba z nich vybrat toho nejlepšího. Vypadá to, že svět kolem plyne v sinusoidách, kterým je třeba podřídit styl práce. A předpokládám, že to tak bude i do budoucna. Jedno se přece nemění – firemní kultura uvnitř 602. Z tohoto pohledu je mých 15 let jen část historie firmy, která si drží punc férovosti, zodpovědnosti a dobré nálady.

Pandemie logicky zasáhla i HR. Jak?

Najednou nejsou kolegové v práci, ale doma. A najednou s nimi nejde mluvit z očí do očí, ale komunikujeme z monitoru do monitoru. Ale switchli jsme se všichni snad během pár hodin od pracovních stolů do domácností (někdo k žehlicímu prknu, protože nebyl volný psací stůl) a jelo to, jak na drátkách. A letos nanovo. Některým lidem to vyhovuje a některé to stále táhne do kanceláře, jako kdyby pandemie obnažila vnitřní nastavení každého z nás. Pro mě je to zase další zajímavá zkušenost. Ostatně – naše technologie jsou právě v těchto situacích samy sobě dokonalým důkazem, proč si je pořídit. Dle potřeby vytváříme ze dne na den chytré formuláře, které nám umožní požádat o home office nebo nahlásit nákazu COVID-19, a vyřídit tak vše z domova nebo z mobilu.

Bydlíte kousek od stadionu Slavie. Fandíte Spartě nebo Dukle? 

Neznám nikoho, kdo se narodil v Edenu a fandí Spartě. :-) Děda byl bláznivý fanoušek, který mě jako malou holku brával na zápasy na starý polorozpadlý stadion Slavie, a měl doma v sekretáři za sklem opečovávanou sbírku hrnečků, odznáčků a podobných okouzlujících červenobílých předmětů. Stačí doma otevřít okno, a i když na zápase nejsem, vím přesně, že padl gól. Ale stejně, asi nejvíc mě na tom baví špičkování s kolegy - sparťany.

HR je řízení lidských zdrojů: jak se vlastně dají uřídit dvojčata? 

Nedají, a ten, kdo říká opak, lže. Je to boj o přežití, ale zatím vítězíme my, rodiče. Ale ona je to s holkami vlastně strašná legrace.

Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými

Další čtení

Digitální formuláře Sofa s propojením na Microsoft 365

Digitální formuláře Sofa s propojením na Microsoft 365

Používáte kancelářský software Microsoft 365 a uvažujete o zavedení interního oběhu dokumentů s jejich následnou archivací? S naší aplikací Sofa si Microsoft 365 báječně rozumí, takže dokumenty vytvářené ve Wordu nebo Excelu můžete odesílat rovnou z Office do oběhu ve firmě. Ale to není vše.

Zkuste elektronicky podepisovat na měsíc zdarma!

Zkuste elektronicky podepisovat na měsíc zdarma!

Patříte mezi ty uživatele, kteří neradi nakupují zajíce v pytli a nejraději si daný produkt nejdříve osobně vyzkouší, než sáhnou do peněženky? Pokud vaše firma stále ještě nepodepisuje dokumenty elektronicky, máte šanci si to na měsíc zkusit úplně zdarma.

Pozor na končící platnost tokenů! Jak to vyřešit?

Pozor na končící platnost tokenů! Jak to vyřešit?

Všichni uživatelé elektronického podpisu, kteří používají pro vytváření kvalifikovaných elektronických podpisů vybrané tokeny a čipové karty, by si měli ověřit, zda-li i oni brzy nepřijdou o platnost jejich podpisů díky končící certifikaci.

 eBook Paperless office zdarma

Jak přejít na skutečně bezpapírovou kancelář.

Jak se zbavit zbytečného papírování a efektivně využit čas. Na toto téma je eBook Paperless office. Najdete zde odpovědi nejen na to, jak chytře digitalizovat kancelář, ale mnohem více. Stačí jeden klik a máte vše u sebe. Jednoduše a digitálně. 

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů