Za bezmála jednu dekádu na pozici senior obchodního manažera v Šestsetdvojce se mu podařilo rozšířit portfolio našich klientů a najít řešení pro bezpočet zákazníků. „Nejvíc mě bavilo pronikat společně s klienty hlouběji do dané problematiky a hledat řešení na míru,“ říká Viktor v úvodu našeho rozhovoru, kde se ohlíží nejen zpět za svým působením ve firmě, ale také přemítá nad budoucností IT oboru, v němž je podle něj stejně jako jinde klíčový osobní přístup a otevřená komunikace.
Jak se změnil IT obor za dobu vašeho působení v Software602? Co považujete za největší pokrok?
Obecně bych toto období mohl rozdělit na dvě části. Zatímco prvních pět let jsme se pohybovali především v rámci zavedených procesů, spisové služby a do jisté míry i archivace, ve druhé pětiletce nastal přerod. Tento proces značně urychlila situace okolo pandemie Covid-19, kdy byla nutná větší míra digitalizace s elektronickým podepisováním, možnost práce na dálku a sdílení dat. V souvislosti s tím se začala měnit také míra akceptace zákazníků různých cloudových řešení a podobně. Software602 tehdy ukázal svou flexibilitu, dokázal se rychle adaptovat a zavést pružnější procesy. Především v posledních třech letech v tomto směru vnímám výrazný posun.
Vzpomenete si ještě s jakými očekáváními jste do společnosti nastupoval? Podařilo se vám je naplnit?
Měl jsem příležitost rozvíjet znalosti a dovednosti z předchozích zaměstnání, zejména v oblasti prodeje zákazníkům a partnerům, práce s týmem a rozvoje produktu. V Software 602 jsem se od počátku věnoval především veřejné správě, díky čemuž se mi podařilo proniknout hlouběji do této problematiky a porozumět lépe potřebám a nárokům zákazníků, které úzce souvisejí s legislativou. Přijal jsem výzvu věnovat se specifické oblasti s nutností porozumět řešením, která se liší od těch v komerční sféře. Cením si podpory společnosti, která mi poskytla prostor pro můj osobní přístup a umožnila přinést inovace do tohoto segmentu ve výše zmíněných tématech digitalizace.
Své vzdělání a dovednosti jste mohl uplatnit v různých oborech – proč právě IT? Co je vám na této oblasti nejbližší?
Především je to odvětví, které se neustále vyvíjí. Dává mi možnost dostat se k různým zákazníkům, různým tématům či problémům a hledat nová řešení. Přináší mi větší rozhled a svobodu. Poprvé jsem do něj začal pronikat už během dospívání, protože jsem studoval počítačové gymnázium a vyzkoušel si základy programování. Rád zkoumám věci ze všech úhlů a pomáhám zákazníkům najít optimální řešení. Moje přidaná hodnota pak jsou osobní vztahy, které jsou nejen pro tento segment klíčové.
Mám rád věci, které fungují. V Software602 jsem si velmi cenil toho, že jsme se všichni nezávisle na pozici ve firmě snažili proniknout skutečně do hloubky a porozumět celému procesu od prvotního nápadu až po jeho realizaci. To podle mého názoru společně s osobním a individuálním přístupem tvoří identitu společnosti.
Jaké jsou její další výhody? Patří k nim také například 30letá historie, nebo je spíš překážkou?
Samozřejmě se může objevit i pohled, že má firma delší historii, a tím pádem je méně pružná. Na druhou stranu zákazníci očekávají spolehlivost, erudici a jistotu. Z vlastních zkušeností můžu říct, že lidé vnímají dlouholetou historii Software602 a to, že se jí podařilo udržet na trhu do dneška, velmi pozitivně. Se značkou mají navíc vlastní zkušenosti například z Czech POINTu a Datových schránek nebo ještě z dřívější doby a jsem přesvědčen, že toto povědomí často otevírá pomyslné dveře k dalším diskuzím. Velkou výhodou je určitě i lokálnost, která staví Software602 do výhodné pozice oproti nadnárodním společnostem. Navíc u Šestsetdvojky, jako českého dodavatele, je možná větší vůle naslouchat trendům a měnit věci.
Kam podle vás směřuje odvětví digitalizace?
To je velice složitá otázka. Osobně se domnívám, že omezovat technologický pokrok pouze na naplnění legislativy není ten správný směr. Důležité je rozumět dané problematice a navrhovat taková řešení, která splní nejen dané požadavky, ale současně usnadní práci úředníkům a budou prospěšná i samotným občanům. Na druhou stranu je ovšem důležité stále myslet na to, že by neměl zmizet ten osobní faktor. Občané stále budou chtít řešit některé věci osobně, proto je nezbytné, aby s tím tato řešení počítala. Podobných výzev je celá řada a těším se na ty nové, do kterých se v budoucnu se zákazníky společně pustíme.




