Obrázek k článku: 6+2 bezpapírové vychytávky Lukáše Kintra

6+2 bezpapírové vychytávky Lukáše Kintra

04. 02. 2025 | 4 min čtení

Třetím rokem vede Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB), který dohlíží na zajišťování a prosazování kybernetické bezpečnosti v České republice a stojí za návrhem právě projednávaného zákona o kybernetické bezpečnosti.

Lukáš Kintr se této oblasti věnuje už od vysokoškolských studií manažerské informatiky a informačního managementu na Fakultě podnikatelské Vysokého učení technického v Brně. Od roku 2015 působil jako auditor kybernetické bezpečnosti do Národního centra kybernetické bezpečnosti (NCKB), z něhož se v roce 2017 stal NÚKIB. Vedení úřadu převzal v roce 2022 po Karlu Řehkovi, dnešním náčelníkovi Generálního štábu Armády ČR.

1. Kdy jste byl naposledy na úřadě?

Minulý rok v září nebo říjnu, končila mi platnost občanského průkazu.

2. Máte tiskárnu? Kdy jste ji naposledy použil?

Ano mám, multifunkční zařízení. Používám ji pravidelně, naposledy tento týden, většinou tisknu dokumenty související se školou/školkou dětí, pravidelně pak také skenuji dokumenty pro banku či úřady. 

3. Šanon nebo cloud?

Soubor na fyzickém disku, případně šanon  – pokud jde o důležité dokumenty, jako jsou smlouvy atd. U méně důležitých dokumentů, případně fotek ale rozhodně cloud.

4. Jaké používáte sociální sítě?

Aktivní účet mám na LinkedInu a na Xku, zejména z pracovních důvodů. Dále jsem na Instagramu a Facebooku. Obecně jsem ale na sítích hodně pasivní.

5. Kdy jste si naposledy koupil noviny nebo časopis?

Pokud myslíte tištěné, bylo to někdy minulý rok v létě, přesně si nevzpomínám.

6. Kdybyste měl tu možnost rozhodnout, co bude ČR digitalizovat jako první, co by to bylo?

To není jednoduchá otázka, příležitostí je mnoho… Zaměřil bych se ale rozhodně na komunikaci mezi úřady a její plnohodnotnou digitalizaci a současně také na práci s daty a jejich sdílení. Zabránit opakovanému poskytování totožných dat občanů směrem k úřadům.

+ 1. V jakém programu jste psal seminárky/diplomku?

V těchto věcech se spoléhám na klasické nástroje kancelářského balíku MS Office od Microsoftu, tedy nejčastěji Word. Na zpracování přehledů je šikovný PowerBI, ve specifických případech jsem ale využíval také InDesign nebo Illustrator.

+ 2. Dáte nám tip na Vaši nejlepší pracovní vychytávku (aplikaci, gadget…)? 

V tomto ohledu jsem poměrně konzervativní, vlastně se mně v praxi osvědčilo znát a umět používat možnosti právě běžných kancelářských aplikací typu Excel nebo Word, měl jsem ale to štěstí, že nás ve škole učili i s analytickými nástroji, jako je již zmiňovaný PowerBI, ty pak umožňují třeba vizualizaci obsáhlých dat.

Další články

Mohu vám pomoci?
Infobot