+420 222 011 602

Středočeský kraj

Žádat o kotlíkové dotace byla ještě před nedávnou dobou noční můra občanů. Stát před budovou úřadu od ranních hodin v jakémkoli počasí se zdálo jako nezbytnost, pokud někdo chtěl získat finanční příspěvek na výměnu starého kotle za nový. Že to jde i jinak, bez zbytečných komplikací a z pohodlí domova, se přesvědčili občané Středočeského kraje.

Segment: Samospráva / Kompetence: Podání a formuláře

Výchozí stav

Projekty pro získání kotlíkových dotací na výměnu starých kotlů za nové, ekologické, nejsou žádnou novinkou. Pro každý kraj byly i dříve průběžně vypisovány potřebné dotační programy. V nich byla vždy určena výše celkových příspěvků a také termíny, kdy je možné o dotace zažádat, včetně seznamu požadavků, které žadatelé musejí splnit. A nejpozději v noci před zahájením sběru žádostí se museli všichni zájemci začít řadit před zavřeným úřadem do fronty na chodníku, ať byla zima nebo déšť. Jen tak měli šanci získat dobré pořadí a tím i naději na získání kotlíkové dotace a nový ekologický kotel.

Naším cílem byla maximální transparentnost při sběru žádostí o dotace. Také jsme chtěli umožnit, aby si lidé vše mohli v klidu a s předstihem nachystat a žádat o dotace z pohodlí domova bez zbytečného stresu a front před úřadem. Zájem ze strany občanů byl velký a díky pečlivé přípravě se vše podařilo uskutečnit bez zbytečných komplikací a podle plánu.

DANIEL ROKOs

Středočeský kraj, vedoucí oddělení informatiky a komunikačních technologií 

Východisko: online podání

To všechno představitelé Středočeského kraje chtěli co nejrychleji změnit, vyjít občanům–žadatelům o dotace maximálně vstříc a odstranit nedůstojné fronty. Proto rozhodli o tom, že žádosti půjde podávat pouze elektronicky. Sběr žádostí v elektronické formě zajistí jednoznačné pořadí příchozích žádostí, a navíc kompletní data v elektronické podobě bez nutnosti jejich dalšího přepisování z papírových dotazníků při maximální transparentnosti. Každý žadatel vyplnil žádost na svém preferovaném zařízení odkudkoli chtěl a po odeslání žádosti obdržel potvrzení o přijetí včetně jedinečného číselného kódu.

Hlavní přínosy online podání pro žádosti o dotace

Sběr žádostí v elektronické podobě odstartoval 4. října 2017 v 8 hodin, kdy Středočeský kraj začal přijímat elektronické žádosti o příspěvky přidělené na výměnu starých kotlů na tuhá paliva s ručním přikládáním v 1. a 2. emisní třídě za tepelná čerpadla, kotle výhradně určené pro spalování biomasy, automatické kotle na uhlí a biomasu či za plynové kondenzační kotle.

Sběr žádostí probíhal velmi jednoduše a transparentně. Každý žadatel po odeslání žádosti obdržel potvrzení o přijetí žádosti, na kterém byl jedinečný číselný kód, pořadí žádosti, datum podání a základní údaje o žadateli. Žádost podanou elektronickou formou si pak lidé mohli vytisknout a spolu s potřebnými doklady, nutnými pro získání dotace, ji museli do 20 pracovních dnů doručit na Krajský úřad Středočeského kraje.

Krajský úřad také žadatelům umožnil nachystat si žádosti s měsíčním předstihem. Občané si tak mohli v klidu a postupně připravovat všechny nezbytné doklady, aby při zahájení sběru žádostí mohli mít vše potřebné nachystané k odeslání.

Výhody sběru elektronických žádostí o kotlíkové dotace jsou i na straně krajského úřadu – odpadly zbytečné fronty a strkanice před budovou úřadu. Hlavně ale úřad získává veškerá data v elektronické podobě a jeho pracovníci nemusejí zbytečně přepisovat data z papírových formulářů „do systému“. Pracovníkům Středočeského kraje také elektronické podání žádostí usnadnilo samotné evidování žádostí a přineslo úplný přehled nad čerpáním finančních prostředků.

Zahájení sběru žádostí o dotace předcházela důkladná příprava. Očekávali jsme velký nápor podaných žádostí již v prvních vteřinách od zahájení sběru. Tento předpoklad se beze zbytku naplnil – jen v prvních vteřinách po zahájení přišlo zhruba 4.500 žádostí a poté následovalo doručení dalších žádostí o kotlíkové dotace. Řešení Software602 tak zajistilo hladký průběh příjmu žádostí i následné vyhodnocení, a to v kraji, kde byl podáván nejvyšší počet žádostí.

MICHAL VEJVODA

ředitel divize Samospráva Software602

Přiložené soubory

Chcete vědět více? Kontaktujte nás

a mezitím se rozlučte s papírem

Volejte
+420 222 011 602

Pište na e-mail
info@602.cz

Nebo využijte
kontaktní formulář

Na váš dotaz odpovíme nejpozději do dvou pracovních dnů.




osobních údajů