Úřady v Česku začínají přicházet na chuť cloudu, mobilním zařízením a důvěryhodným dokumentům. Jejich nasazení snižuje pracnost u některých činností až o dvě třetiny. Informovala o tom ve své...
20.5.2014 / Novinky
Zaměstnanci odboru investic a správy majetku při pasportizaci nemovitého majetku města využívají tablety. Přímo při návštěvě bytu či nebytového prostoru vyplní formulář, připojí k němu fotografie pořízené zařízením, vytvoří dokument a připojí k němu elektronický podpis. Proti dřívějším dobám, kdy museli po návratu do kanceláře vyplňovat protokoly, stihnou nyní za den až trojnásobek práce.
Také strážníci městské policie mohou v terénu dokumentovat přestupky a sepisovat protokoly - bez použití papírových formulářů nebo dodatečného nahrávání snímků z digitálních fotoaparátů do počítače. Tajemník Městského úřadu Milevsko František Troják je schopen vyřizovat ze svého tabletu jakoukoliv agendu – včetně podepisování dokumentů. Důležité procesy se tedy nezastaví, ani když je tajemník v terénu na služební cestě nebo na dovolené.
Reportáž České televize ovšem také uvádí, že Milevsko je mezi českými městy spíše výjimkou a že podobné technologie využívají častěji firmy a jednotlivci. Podle Českého statistického úřadu jen třetina obcí s rozšířenou působností poskytuje formulář žádosti o sociální dávky na své webové stránce.
a mezitím se rozlučte s papírem