Zbavte se reklamních nabídek elektronickou žádostí o výmaz osobních údajů!

Datová schránka , Formuláře
3 minuty čtení

Všichni víme, jak otravní dokáží být prodejci různých služeb a produktů. Nebaví vás vyřizovat nechtěné hovory a promazávat spamy v e-mailu? Prostě tyto reklamy zrušte.

Ať chceme, či nechceme, naše osobní údaje kolují různými databázemi, s nimiž se všemožně obchoduje, a tak se naše kontakty mohou dostat k všelijakým firmám či zprostředkovatelům služeb. Jakmile se tak stane, vaše telefonní číslo dříve či později čekají ataky z různých call center a telefonní nabídky toho či onoho nebudou brát konce. Jak se jich jednou provždy zbavit? Pomoci by k tomu mohla datová schránka. Potom už stačí znát název „otravné“ firmy a její kontakt, využít některého z chytrých formulářů na internetu a zaslat dotyčné společnosti nesouhlas se zpracováním a evidováním vašich osobních údajů.

Pokud datovou schránku nemáte, můžete si ji velice jednoduše založit podle návodu, který jsme na našem blogu popsali ZDE. V kostce řečeno musíte navštívit nejbližší pobočku Czech POINTu, nezapomenout si občanský průkaz a jednoduše o zřízení datové schránky požádat. Založí vám ji zdarma a poté už můžete komunikovat s veškerými úřady elektronicky, bez nutnosti osobních návštěv a čekání ve frontách. Jednou z výhod datových schránek je možnost využívání chytrých formulářů, díky nimž můžete například elektronicky podávat daňové přiznání, zažádat si o výpis trestných bodů řidiče či výpis z rejstříku trestů – vše samozřejmě zdarma.

A jeden takový formulář vám umožní i vyslovit nesouhlas se zpracováním a evidováním vašich osobních údajů. Najdete ho na webu PODEJTO.cz, kde se přihlásíte do vaší datové schránky, vyplníte přednastavený formulář a jedním klikem jej odešlete dotyčné firmě. Jiným formulářem na stejném portálu lze požádat o opravu chybných nebo neúplných osobních údajů v jakékoli databázi nebo pověřit jeden subjekt, aby poskytl vaše osobní údaje jinému subjektu. Tedy například pokud přecházíte třeba k jiné bance, pojišťovně či mobilnímu operátorovi. Sami si také můžete určit, jakým způsobem si mají tyto subjekty vaše osobní údaje předat.

Designed by Freepik

Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými

Další čtení

Jak si rychle ověřit platnost dokumentu?

Jak si rychle ověřit platnost dokumentu?

Většina dokumentů přichází do firem elektronicky. Bohužel mezi nimi mohou být i různé podvrhy a pokusy o podvod. Nebo prostě jen špatně podepsaný dokument. Nenechte se napálit a mějte vždy jistotu, že pracujete s legitimními daty.

Datová schránka povinně i pro živnostníky? Proč ne

Datová schránka povinně i pro živnostníky? Proč ne

Elektronizace státní správy stále pokulhává, byť výdaje na ni každoročně rostou, stěžuje si ve výroční zprávě za loňský rok Národní kontrolní úřad. Jedním z řešení by mohlo být zavedení povinnosti používat datovou schránku i pro živnostníky.

Jen 7 % firem archivuje výhradně elektronicky. A vy?

Jen 7 % firem archivuje výhradně elektronicky. A vy?

Devět z deseti českých firem archivuje faktury a další dokumenty v papírové podobě a ani během pandemie koronaviru k nim nemají vzdálený přístup.

Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze