Zbavte se reklamních nabídek elektronickou žádostí o výmaz osobních údajů!

Datová schránka , Formuláře
13. března 2020, 3 minuty čtení

Všichni víme, jak otravní dokáží být prodejci různých služeb a produktů. Nebaví vás vyřizovat nechtěné hovory a promazávat spamy v e-mailu? Prostě tyto reklamy zrušte.

Ať chceme, či nechceme, naše osobní údaje kolují různými databázemi, s nimiž se všemožně obchoduje, a tak se naše kontakty mohou dostat k všelijakým firmám či zprostředkovatelům služeb. Jakmile se tak stane, vaše telefonní číslo dříve či později čekají ataky z různých call center a telefonní nabídky toho či onoho nebudou brát konce. Jak se jich jednou provždy zbavit? Pomoci by k tomu mohla datová schránka. Potom už stačí znát název „otravné“ firmy a její kontakt, využít některého z chytrých formulářů na internetu a zaslat dotyčné společnosti nesouhlas se zpracováním a evidováním vašich osobních údajů.

Pokud datovou schránku nemáte, můžete si ji velice jednoduše založit podle návodu, který jsme na našem blogu popsali ZDE. V kostce řečeno musíte navštívit nejbližší pobočku Czech POINTu, nezapomenout si občanský průkaz a jednoduše o zřízení datové schránky požádat. Založí vám ji zdarma a poté už můžete komunikovat s veškerými úřady elektronicky, bez nutnosti osobních návštěv a čekání ve frontách. Jednou z výhod datových schránek je možnost využívání chytrých formulářů, díky nimž můžete například elektronicky podávat daňové přiznání, zažádat si o výpis trestných bodů řidiče či výpis z rejstříku trestů – vše samozřejmě zdarma.

A jeden takový formulář vám umožní i vyslovit nesouhlas se zpracováním a evidováním vašich osobních údajů. Najdete ho na webu PODEJTO.cz, kde se přihlásíte do vaší datové schránky, vyplníte přednastavený formulář a jedním klikem jej odešlete dotyčné firmě. Jiným formulářem na stejném portálu lze požádat o opravu chybných nebo neúplných osobních údajů v jakékoli databázi nebo pověřit jeden subjekt, aby poskytl vaše osobní údaje jinému subjektu. Tedy například pokud přecházíte třeba k jiné bance, pojišťovně či mobilnímu operátorovi. Sami si také můžete určit, jakým způsobem si mají tyto subjekty vaše osobní údaje předat.

Designed by Freepik

Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými

Další čtení

Pozor na končící platnost tokenů! Jak to vyřešit?

Pozor na končící platnost tokenů! Jak to vyřešit?

Všichni uživatelé elektronického podpisu, kteří používají pro vytváření kvalifikovaných elektronických podpisů vybrané tokeny a čipové karty, by si měli ověřit, zda-li i oni brzy nepřijdou o platnost jejich podpisů díky končící certifikaci.

Jak usnadnit podpis nového kontraktu?

Jak usnadnit podpis nového kontraktu?

Čas jsou peníze a také komodita, která je stále vzácnější. Každý den musíme pečlivě volit, čemu a proč budeme věnovat svůj čas a zda se nám to vyplatí.

Schvalujte faktury třeba z tramvaje

Schvalujte faktury třeba z tramvaje

Stop zdlouhavému vysedávání v kancelářích, moderní manažer dokáže schvalovat potřebné dokumenty vzdáleně, ať už se nachází kdekoli.

 eBook Paperless office zdarma

Jak přejít na skutečně bezpapírovou kancelář.

Jak se zbavit zbytečného papírování a efektivně využit čas. Na toto téma je eBook Paperless office. Najdete zde odpovědi nejen na to, jak chytře digitalizovat kancelář, ale mnohem více. Stačí jeden klik a máte vše u sebe. Jednoduše a digitálně. 

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů