Zbavte se reklamních nabídek elektronickou žádostí o výmaz osobních údajů!

Datová schránka , Formuláře
13. března 2020, 3 minuty čtení

Všichni víme, jak otravní dokáží být prodejci různých služeb a produktů. Nebaví vás vyřizovat nechtěné hovory a promazávat spamy v e-mailu? Prostě tyto reklamy zrušte.

Ať chceme, či nechceme, naše osobní údaje kolují různými databázemi, s nimiž se všemožně obchoduje, a tak se naše kontakty mohou dostat k všelijakým firmám či zprostředkovatelům služeb. Jakmile se tak stane, vaše telefonní číslo dříve či později čekají ataky z různých call center a telefonní nabídky toho či onoho nebudou brát konce. Jak se jich jednou provždy zbavit? Pomoci by k tomu mohla datová schránka. Potom už stačí znát název „otravné“ firmy a její kontakt, využít některého z chytrých formulářů na internetu a zaslat dotyčné společnosti nesouhlas se zpracováním a evidováním vašich osobních údajů.

Pokud datovou schránku nemáte, můžete si ji velice jednoduše založit podle návodu, který jsme na našem blogu popsali ZDE. V kostce řečeno musíte navštívit nejbližší pobočku Czech POINTu, nezapomenout si občanský průkaz a jednoduše o zřízení datové schránky požádat. Založí vám ji zdarma a poté už můžete komunikovat s veškerými úřady elektronicky, bez nutnosti osobních návštěv a čekání ve frontách. Jednou z výhod datových schránek je možnost využívání chytrých formulářů, díky nimž můžete například elektronicky podávat daňové přiznání, zažádat si o výpis trestných bodů řidiče či výpis z rejstříku trestů – vše samozřejmě zdarma.

A jeden takový formulář vám umožní i vyslovit nesouhlas se zpracováním a evidováním vašich osobních údajů. Najdete ho na webu PODEJTO.cz, kde se přihlásíte do vaší datové schránky, vyplníte přednastavený formulář a jedním klikem jej odešlete dotyčné firmě. Jiným formulářem na stejném portálu lze požádat o opravu chybných nebo neúplných osobních údajů v jakékoli databázi nebo pověřit jeden subjekt, aby poskytl vaše osobní údaje jinému subjektu. Tedy například pokud přecházíte třeba k jiné bance, pojišťovně či mobilnímu operátorovi. Sami si také můžete určit, jakým způsobem si mají tyto subjekty vaše osobní údaje předat.

Designed by Freepik

Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými

Další čtení

Výhody elektronického podepisování smluv

Výhody elektronického podepisování smluv

Stále váháte nad tím, zda ve firmě zavést elektronické podepisování smluv a dalších dokumentů? Možná vám pomůžeme s rozhodováním, když shrneme největší výhody bezpapírového řešení.

Jak správně elektronicky archivovat dokumenty

Jak správně elektronicky archivovat dokumenty

Víte, jak správně elektronicky archivovat dokumenty? Přechod na bezpapírový archiv je skvělá věc, ale i u „digitálních šanonů“ je třeba dodržovat zákon.

Digitální formuláře Sofa s propojením na Microsoft 365

Digitální formuláře Sofa s propojením na Microsoft 365

Používáte kancelářský software Microsoft 365 a uvažujete o zavedení interního oběhu dokumentů s jejich následnou archivací? S naší aplikací Sofa si Microsoft 365 báječně rozumí, takže dokumenty vytvářené ve Wordu nebo Excelu můžete odesílat rovnou z Office do oběhu ve firmě. Ale to není vše.

 eBook Paperless office zdarma

Jak přejít na skutečně bezpapírovou kancelář.

Jak se zbavit zbytečného papírování a efektivně využit čas. Na toto téma je eBook Paperless office. Najdete zde odpovědi nejen na to, jak chytře digitalizovat kancelář, ale mnohem více. Stačí jeden klik a máte vše u sebe. Jednoduše a digitálně. 

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů