Zákaz vycházení? Zůstaňte doma a pracujte vzdáleně s těmi nejlepšími nástroji

Digitalizace, Home Office
4 minuty čtení

Komunikovat s úřady, ale i se soukromými firmami, můžete zdarma prostřednictvím datové schránky, potřebné dokumenty podepíšete elektronicky a v případě potřeby si je upravíte nebo anonymizujete citlivá data rovnou v počítači.

Zdá se, že lidé pomalu chápou, že tato pandemie nebude krátká a že se s ní dá bojovat nejlépe z domova na home office. Přesně jak nás žádá již třetí letošní ministr zdravotnictví Jan Blatný. A ukazují to i data využitelnosti nástrojů, které umožňují z domova vyřizovat záležitosti, kvůli nimž jsme jinak ochotni trávit desítky minut čekáním na úřadech nebo poště. Za říjen se v České republice poslalo nejvíc zpráv přes datové schránky v historii. Bylo jich přes 10,5 milionu, vůbec poprvé více než 10 milionů. Nově aktivovaných datových schránek přitom nepřibývá tolik jako za jarní vlny koronaviru. Co to znamená?

Lidé, kteří ke svojí práci datovou schránku potřebují, nebo si to alespoň mysleli, si ji už dávno zařídili. A teď ji začínají ve velkém používat. Vy ji ještě nemáte? Tak to vás upřímně litujeme, protože strefit se do osekaných úředních hodin různých státních institucí, které mají pro veřejnost otevřeno jen dva dny v týdnu, musí být umění. Datová schránka je naprosto bezpečná alternativa, díky níž nemusíte vystrčit paty z domova. Veškerým úřadům můžete zasílat datové zprávy zdarma a od 2. listopadu do konce stavu nouze to platí i pro dopisování s komerčními subjekty (přesně jako při jarní vlně pandemie).

„Datujte“, upravujte a podepisujte elektronické dokumenty

Datová schránka je vlastně takový základní prostředek, který vám pomůže vyřešit řadu praktických záležitostí. Třeba získat zdarma ověřené výpisy z různých veřejných databází, jako je trestní rejstřík, registr obyvatel, výpis bodového hodnocení řidiče a další. Můžete jejím prostřednictvím podávat oficiální žádosti, oznámení, zasílat faktury, řešit zdravotní a sociální pojištění nebo daně. To vše od vašeho pracovního stolu, bez ohledu na úřední dny či hodiny. Datová schránka za vás dokonce předvyplní základní údaje z veřejně dostupných databází do různých formulářů a žádostí. Vše elektronicky, bez zbytečného papírování, ale s možností jednoduchého zpětného doložení, že jste danou zprávu úřadu či jinému subjektu zaslali.

A pokud potřebujete pomoci s přípravou elektronických dokumentů pro zasílání datovou schránkou, nebo s jejich úpravou, editací či anonymizací citlivých dat, není nic jednoduššího než využít praktickou aplikaci Signer, kterou jsme vyvinuli právě pro tyto potřeby. Umožní vám editovat, přepisovat a různě upravovat dokumenty ve formátu PDF, a pokud máte certifikát pro elektronický podpis, zjednoduší vám práci s jejich elektronickým podepisováním. Živnostníci, školy a pedagogičtí pracovníci mohou dokonce tento šikovný nástroj využívat zdarma. Stačí se registrovat na webu 602.cz a poté si ho stáhnout prostřednictvím odkazu, který vám přijde na vaši e-mailovou adresu.

Background photo created by rawpixel.com - www.freepik.com

Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými

Další čtení

Máte svou firemní datovou schránku pod kontrolou?

Máte svou firemní datovou schránku pod kontrolou?

Kdo se stará o uchování důležitých datových zpráv? Stahujete si je ad hoc do počítače, nebo používáte promyšlenější systém? I archivace datových zpráv se dá řešit chytře.

Evidence a správa dokumentů nemusí být noční můrou vaší firmy

Evidence a správa dokumentů nemusí být noční můrou vaší firmy

Hromadí se vám v počítačích, e-mailových účtech, datových schránkách a na všemožných discích různé smlouvy, objednávky, faktury nebo dopisy? Možná je nejvyšší čas sjednotit evidenci a správu dokumentů tak, aby k nim měli přístup všichni – a vzdáleně.

Zapomeňte na tokeny, elektronicky můžete podepisovat i bez nich

Zapomeňte na tokeny, elektronicky můžete podepisovat i bez nich

Proč se některé firmy stále zdráhají používat kvalifikované elektronické podpisy? Protože nechtějí investovat značné prostředky do pořizování kvalifikovaných prostředků k uchovávání certifikátů elektronického podpisu. Protože se nechtějí o tento prostředek starat, mít ho neustále u sebe, když potřebují něco podepsat, a mít u sebe také zařízení, ke kterému je možné tento prostředek připojit. A co si takový prostředek pronajmout? Nebýt závislý na něm ani na zařízení a operačním systému?

Přihlaste se k odběru newsletteru
a buďte stále v obraze