Vzdálené podepisování? Co to je a proč ho musíte mít?

Podepisování, eIDAS
4 minuty čtení

Nebuďte otroky své kanceláře, podepisujte firemní dokumenty kdekoli a kdykoli, třeba i přes váš chytrý mobilní telefon! Bez tokenů, čipových karet a jiného speciálního hardwaru.

Moderní podnikání vyžaduje být neustále v kontaktu s obchodními partnery a klienty. Schůzky, jednání, služební cesty… A do toho nutnost kontrolovat, schvalovat a podepisovat desítky dokumentů, smluv, faktur. Ne vždy si je můžete vytisknout, ručně podepsat a předat k dalšímu zpracování. Vzdálený elektronický podpis vám tento problém vyřeší jednou provždy.

Jde vlastně o novou generaci digitálních podpisů, které lze používat na různých elektronických zařízeních a zároveň splňují požadavky na dodržování předpisů a důvěryhodnost při ověřování podepisující osoby na nejvyšší úrovni dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 910/2014 o elektronické identifikaci a službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce na vnitřním trhu (eIDAS).

Při vzdáleném elektronickém podepisování využíváte vzdálené úložiště elektronických certifikátů. Na toto úložiště se obracíte s požadavkem na podepsání dokumentu prostřednictvím certifikovaných aplikací, nebo díky integraci ve vašich aplikacích. Poskytovatel důvěryhodných služeb vydá každé podepisující osobě digitální ID založené emailové adrese a heslu, jednoznačně svázané s certifikátem. Při podepisování dokumentu se toto ID použije společně s kódem PIN pro podepsání dokumentu.

Používejte i časová razítka

Elektronické dokumenty potom můžete podepisovat a razítkovat odkudkoli kvalifikovaně právě díky zařízení HSM (Hardware Security Modul – certifikované vzdálené úložiště elektronických certifikátů). Nemusíte řešit žádný hardware, instalaci ani správu životního cyklu certifikátů. HSM plně nahradí tokeny a čipové karty. Platnost elektronických podpisů můžete ověřovat u všech kvalifikovaných certifikačních autorit v EU. Uchovávání certifikátů po uplynutí technické lhůty jejich platnosti podle nařízení eIDAS tak můžete svěřit pohodlně kvalifikovanému poskytovateli služeb, který poskytuje službu uchovávání.

Vzdálené elektronické podepisování můžete používat buď jako službu poskytovanou externím dodavatelem, nebo formou integrace do vašeho vlastního firemního systému. Pokud využijete multiplatformní aplikaci Signer od Software602, můžete dokument kvalifikovaně vzdáleně nejen podepsat a odeslat e-mailem nebo datovou schránkou, ale také ho opatřit časovým razítkem. Díky němu můžete prokazatelně doložit přesné datum a čas provedené akce. Nakoupit a čerpat kvalifikovaná časová razítka můžete v jednoduchých balíčcích nebo vyzkoušejte aplikaci Signer na 14 dní zdarma včetně 25 razítek.

Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými

Další čtení

Kdo to proboha schválil?!

Kdo to proboha schválil?!

Znáte to. Šéf se vrátí z dovolené nebo ze služební cesty a s hrůzou zjišťuje, že kdosi schválil objednávku, u které si on sám kladl otázku, zda se firmě vůbec vyplatí. A podřízení raději mlží a přehazují si problém jako horký brambor, takže se nelze ničeho dopátrat.

Důležitý kontrakt podepíšete i z pláže

Důležitý kontrakt podepíšete i z pláže

Prázdniny nepřejí pružnému vyřizování firemních záležitostí. Prakticky vždy je někdo na dovolené a jako na potvoru to je v tu nejméně vhodnou dobu většinou kolega s podpisovým právem a rozhodujícími pravomocemi.

Zrychlete účetnictví, ať nepřicházíte o zakázky

Zrychlete účetnictví, ať nepřicházíte o zakázky

Času je málo, v byznysu ještě míň. Jak se všechno díky chytrým technologiím neustále zrychluje, jde o jedno z nejcennějších aktiv. Kdo dokáže reagovat rychle a pružně, je úspěšný. A to platí i o tak triviálních záležitostech, jako je zpracování zakázek a faktur.

 eBook Paperless office zdarma

Jak přejít na skutečně bezpapírovou kancelář.

Jak se zbavit zbytečného papírování a efektivně využit čas. Na toto téma je eBook Paperless office. Najdete zde odpovědi nejen na to, jak chytře digitalizovat kancelář, ale mnohem více. Stačí jeden klik a máte vše u sebe. Jednoduše a digitálně.