Vzdálené kvalifikované elektronické podpisy i pečeti? V Česku je může nabízet pouze Software602
Podepisování, eIDAS
5 minut čtení
Získali jsme souhlas od ministerstva vnitra s poskytováním služeb SecuSign a SecuSeal. Zároveň dodáváme i kvalifikované dokumentové služby eIDAS ověřování platnosti a dlouhodobé uchovávání elektronických podpisů a pečetí.
Komplexní řešení kvalifikovaného vzdáleného podepisování, vzdáleného pečetění, ale také ověřování platnosti a dlouhodobé uchovávání elektronických podpisů a pečetí může v České republice jako jediná nabízet naše společnost Software602. Ministerstvo vnitra nám totiž poskytlo souhlas s vytvářením kvalifikovaných elektronických podpisů na dálku SecuSign a služby vytváření kvalifikovaných elektronických pečetí na dálku SecuSeal.
Nejsme sice první ani poslední společností, která by mohla poskytovat kvalifikovaný elektronický podpis na dálku nebo vzdálené kvalifikované pečetění. Ale jsme prvním a zatím jediným dodavatelem, který nabízí obě tyto služby najednou a má je schváleny od Ministerstva vnitra. Odbor eGovernmentu ministerstva jakožto orgán dohledu nad poskytovateli služeb vytvářejících důvěru potvrdil, že oba nástroje splňují veškeré legislativní podmínky.
V souladu s nařízením eIDAS
Software602 a.s. jako kvalifikovaný poskytovatel služeb vytvářejících důvěru provozuje služby vytváření kvalifikovaných elektronických podpisů na dálku SecuSign a službu vytváření kvalifikovaných elektronických pečetí na dálku SecuSeal v souladu s požadavky kladenými na kvalifikované poskytovatele dle čl. 24 Nařízení eIDAS.
eIDAS řešení od Software602 poskytuje komplexní portfolio služeb pro práci s elektronickými dokumenty ve shodě s Nařízením eIDAS a přináší bezpečí pro všechny organizace, které pracují s autorizovanými elektronickými dokumenty. Software602 a.s. ručí za správnou funkci kvalifikovaných služeb a nese odpovědnost za případné škody podle zákona.
Co umí jednotlivé služby
SecuSign je služba vzdáleného podepisování elektronických dokumentů a dat s využitím osobních podpisových kvalifikovaných certifikátů vytvořených a umístěných na serverovém kvalifikovaném prostředku pro vytváření kvalifikovaných elektronických podpisů s podporou certifikované integrační aplikace SecuSign.
SecuSeal je služba vzdáleného pečetění elektronických dokumentů a dat s využitím kvalifikovaných certifikátů pro elektronickou pečeť vytvořených a umístěných na serverovém kvalifikovaném prostředku pro vytváření kvalifikovaných elektronických pečetí.
Kvalifikované certifikáty a kvalifikovaná elektronická časová razítka poskytovaná pod obchodním názvem SecuStamp pro všechny dokumentové služby eIDAS odebírá Software602 od CA PostSignum jako její dlouhodobý partner a externí registrační autorita.
SecuSign Validation je kvalifikovaná služba ověřování platnosti podepsaných dokumentů a dat v informačních systémech. Služba je plně v souladu s evropskou legislativou a českým právním prostředím.
SecuSign Preservation je služba zajišťující dlouhodobou ověřitelnost elektronických podpisů v digitálních dokumentech libovolnou třetí stranou ve všech členských zemích EU. Služba pracuje bez výměny celých systémů a stávajících úložišť a je plně v souladu s nařízením eIDAS.
„Pro poskytování těchto nově poskytovaných služeb bude Software602 a.s. využívat kvalifikovaný prostředek pro vytváření elektronických podpisů/pečetí HSM nCipher Connect 1500+. Informace o certifikaci tohoto prostředku je uvedena v unijním seznamu kvalifikovaných prostředků pro vytváření elektronických podpisů a kvalifikovaných prostředků pro vytváření elektronických pečetí,“ uvedlo Ministerstvo vnitra v oficiálním oznámení o udělení souhlasu s poskytováním služeb SecuSign a SecuSeal.
Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými
Další čtení
Co vás spolehlivě ochrání před obchodními spory? Kvalitní archivace!
Kdo provedl v dokumentu změny a kdy? Jaká verze smlouvy byla platná k určitému datu? Zvládnete to uhlídat v papírové verzi nebo kvantech dokumentů v počítači? Možná je čas přejít na spolehlivější formu archivace.
Jak efektivně označovat, kdy vznikl dokument a kdo a kdy v něm udělal změny?
S elektronickými pečetěmi neztratíte kontrolu nad tím, jaká byla původní verze dokumentu a kdy se upravoval. Navíc tyto změny nelze jednoduše odstranit.
Jaké byly milníky digitalizace firemních procesů v roce 2020?
Letošek vstoupí do historie jako rok, kdy Covid-19 hnul s digitalizací firemních procesů více než jakékoliv dřívější kampaně. A to je vlastně pozitivní dopad pandemie.