Vzdálené kvalifikované elektronické podpisy i pečeti? V Česku je může nabízet pouze Software602

Podepisování, eIDAS
5 minut čtení

Získali jsme souhlas od ministerstva vnitra s poskytováním služeb SecuSign a SecuSeal. Zároveň dodáváme i kvalifikované dokumentové služby eIDAS ověřování platnosti a dlouhodobé uchovávání elektronických podpisů a pečetí.

Komplexní řešení kvalifikovaného vzdáleného podepisování, vzdáleného pečetění, ale také ověřování platnosti a dlouhodobé uchovávání elektronických podpisů a pečetí může v České republice jako jediná nabízet naše společnost Software602. Ministerstvo vnitra nám totiž poskytlo souhlas s vytvářením kvalifikovaných elektronických podpisů na dálku SecuSign a služby vytváření kvalifikovaných elektronických pečetí na dálku SecuSeal.

Nejsme sice první ani poslední společností, která by mohla poskytovat kvalifikovaný elektronický podpis na dálku nebo vzdálené kvalifikované pečetění. Ale jsme prvním a zatím jediným dodavatelem, který nabízí obě tyto služby najednou a má je schváleny od Ministerstva vnitra. Odbor eGovernmentu ministerstva jakožto orgán dohledu nad poskytovateli služeb vytvářejících důvěru potvrdil, že oba nástroje splňují veškeré legislativní podmínky.

V souladu s nařízením eIDAS

Software602 a.s. jako kvalifikovaný poskytovatel služeb vytvářejících důvěru provozuje služby vytváření kvalifikovaných elektronických podpisů na dálku SecuSign a službu vytváření kvalifikovaných elektronických pečetí na dálku SecuSeal v souladu s požadavky kladenými na kvalifikované poskytovatele dle čl. 24 Nařízení eIDAS.

eIDAS řešení od Software602 poskytuje komplexní portfolio služeb pro práci s elektronickými dokumenty ve shodě s Nařízením eIDAS a přináší bezpečí pro všechny organizace, které pracují s autorizovanými elektronickými dokumenty. Software602 a.s. ručí za správnou funkci kvalifikovaných služeb a nese odpovědnost za případné škody podle zákona.

Co umí jednotlivé služby

SecuSign je služba vzdáleného podepisování elektronických dokumentů a dat s využitím osobních podpisových kvalifikovaných certifikátů vytvořených a umístěných na serverovém kvalifikovaném prostředku pro vytváření kvalifikovaných elektronických podpisů s podporou certifikované integrační aplikace SecuSign.

SecuSeal je služba vzdáleného pečetění elektronických dokumentů a dat s využitím kvalifikovaných certifikátů pro elektronickou pečeť vytvořených a umístěných na serverovém kvalifikovaném prostředku pro vytváření kvalifikovaných elektronických pečetí.

Kvalifikované certifikáty a kvalifikovaná elektronická časová razítka poskytovaná pod obchodním názvem SecuStamp pro všechny dokumentové služby eIDAS odebírá Software602 od CA PostSignum jako její dlouhodobý partner a externí registrační autorita.

SecuSign Validation je kvalifikovaná služba ověřování platnosti podepsaných dokumentů a dat v informačních systémech. Služba je plně v souladu s evropskou legislativou a českým právním prostředím.

SecuSign Preservation je služba zajišťující dlouhodobou ověřitelnost elektronických podpisů v digitálních dokumentech libovolnou třetí stranou ve všech členských zemích EU. Služba pracuje bez výměny celých systémů a stávajících úložišť a je plně v souladu s nařízením eIDAS.

„Pro poskytování těchto nově poskytovaných služeb bude Software602 a.s. využívat kvalifikovaný prostředek pro vytváření elektronických podpisů/pečetí HSM nCipher Connect 1500+. Informace o certifikaci tohoto prostředku je uvedena v unijním seznamu kvalifikovaných prostředků pro vytváření elektronických podpisů a kvalifikovaných prostředků pro vytváření elektronických pečetí,“ uvedlo Ministerstvo vnitra v oficiálním oznámení o udělení souhlasu s poskytováním služeb SecuSign a SecuSeal.

Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými

Další čtení

Jak si rychle ověřit platnost dokumentu?

Jak si rychle ověřit platnost dokumentu?

Většina dokumentů přichází do firem elektronicky. Bohužel mezi nimi mohou být i různé podvrhy a pokusy o podvod. Nebo prostě jen špatně podepsaný dokument. Nenechte se napálit a mějte vždy jistotu, že pracujete s legitimními daty.

Datová schránka povinně i pro živnostníky? Proč ne

Datová schránka povinně i pro živnostníky? Proč ne

Elektronizace státní správy stále pokulhává, byť výdaje na ni každoročně rostou, stěžuje si ve výroční zprávě za loňský rok Národní kontrolní úřad. Jedním z řešení by mohlo být zavedení povinnosti používat datovou schránku i pro živnostníky.

Jen 7 % firem archivuje výhradně elektronicky. A vy?

Jen 7 % firem archivuje výhradně elektronicky. A vy?

Devět z deseti českých firem archivuje faktury a další dokumenty v papírové podobě a ani během pandemie koronaviru k nim nemají vzdálený přístup.

Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze