Přiznávejte daň z přidané hodnoty elektronicky

Datová schránka , Životní situace
3 minuty čtení

Patříte k plátcům DPH? Pak se vás týká povinnost přiznávat každý měsíc nebo čtvrtletí daň z přidané hodnoty. Věděli jste, že tak můžete činit elektronicky a ušetřit si cestu na finanční úřad?

Povinnost přiznávat a odvádět daň z přidané hodnoty se týká všech podnikatelů, ať už fyzických nebo právnických osob, jejichž obrat předcházejících 12 měsíců přesáhl částku jeden milion korun. Povinnými plátci DPH jsou i podnikatelé, kteří mají mezinárodní obchodní aktivity v rámci Evropské unie. Přiznání k dani se podává vždy do 25. dne od konce zdaňovaného období, tedy měsíce a čtvrtletí. Od toku 2016 se přiznání k DPH podává pouze elektronicky prostřednictvím daňového portálu, ale pokud nemáte zřízenou datovou schránku nebo nepoužíváte elektronický podpis, po vyplnění přiznání na daňovém portálu si musíte vytisknout potvrzení o odeslání a do pěti dnů ho doručit na finanční úřad.

Datová schránka vás takového kroku ušetří. Zřídit si ji můžete na jakémkoli CzechPointu a potřebujete k tomu pouze občanský průkaz. Poté už můžete s úřady komunikovat výhradně elektronicky, aniž byste se museli obávat, že vám nějaká zpráva nedorazí nebo že úřad neobdrží vaše podání. Počítejte ale s tím, že každý živnostník nebo podnikatel s aktivovanou datovou schránkou, musí s finančním úřadem komunikovat právě prostřednictvím této schránky, a tedy že i daňové přiznání už musí napříště podávat výhradně elektronicky.

Jste-li tedy plátcem DPH a máte zřízenou datovou schránku, můžete k podání přiznání DPH využít chytrého formuláře na portálu PODEJTO.CZ. Stačí zadat vaše jméno a příjmení, název firmy nebo jen IČO, a portál sám předvyplní vaše osobní údaje podle dat z veřejných registrů do formuláře, v němž už poté doplníte pouze samotný výpočet daně. Následně můžete příslušný formulář prostřednictvím vaší datovky, do které budete automaticky přesměrováni, odeslat. Z přiznání DPH se tak stane rutina, která zabere několik minut a nemusíte nikam zbytečně cestovat a čekat ve frontách.

Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými

Další čtení

Co vás spolehlivě ochrání před obchodními spory? Kvalitní archivace!

Co vás spolehlivě ochrání před obchodními spory? Kvalitní archivace!

Kdo provedl v dokumentu změny a kdy? Jaká verze smlouvy byla platná k určitému datu? Zvládnete to uhlídat v papírové verzi nebo kvantech dokumentů v počítači? Možná je čas přejít na spolehlivější formu archivace.

Jak efektivně označovat, kdy vznikl dokument a kdo a kdy v něm udělal změny?

Jak efektivně označovat, kdy vznikl dokument a kdo a kdy v něm udělal změny?

S elektronickými pečetěmi neztratíte kontrolu nad tím, jaká byla původní verze dokumentu a kdy se upravoval. Navíc tyto změny nelze jednoduše odstranit.

Jaké byly milníky digitalizace firemních procesů v roce 2020?

Jaké byly milníky digitalizace firemních procesů v roce 2020?

Letošek vstoupí do historie jako rok, kdy Covid-19 hnul s digitalizací firemních procesů více než jakékoliv dřívější kampaně. A to je vlastně pozitivní dopad pandemie.

Přihlaste se k odběru newsletteru
a buďte stále v obraze