Přiznávejte daň z přidané hodnoty elektronicky

Datová schránka , Životní situace
15. listopadu 2019, 3 minuty čtení

Patříte k plátcům DPH? Pak se vás týká povinnost přiznávat každý měsíc nebo čtvrtletí daň z přidané hodnoty. Věděli jste, že tak můžete činit elektronicky a ušetřit si cestu na finanční úřad?

Povinnost přiznávat a odvádět daň z přidané hodnoty se týká všech podnikatelů, ať už fyzických nebo právnických osob, jejichž obrat předcházejících 12 měsíců přesáhl částku jeden milion korun. Povinnými plátci DPH jsou i podnikatelé, kteří mají mezinárodní obchodní aktivity v rámci Evropské unie. Přiznání k dani se podává vždy do 25. dne od konce zdaňovaného období, tedy měsíce a čtvrtletí. Od toku 2016 se přiznání k DPH podává pouze elektronicky prostřednictvím daňového portálu, ale pokud nemáte zřízenou datovou schránku nebo nepoužíváte elektronický podpis, po vyplnění přiznání na daňovém portálu si musíte vytisknout potvrzení o odeslání a do pěti dnů ho doručit na finanční úřad.

Datová schránka vás takového kroku ušetří. Zřídit si ji můžete na jakémkoli CzechPointu a potřebujete k tomu pouze občanský průkaz. Poté už můžete s úřady komunikovat výhradně elektronicky, aniž byste se museli obávat, že vám nějaká zpráva nedorazí nebo že úřad neobdrží vaše podání. Počítejte ale s tím, že každý živnostník nebo podnikatel s aktivovanou datovou schránkou, musí s finančním úřadem komunikovat právě prostřednictvím této schránky, a tedy že i daňové přiznání už musí napříště podávat výhradně elektronicky.

Jste-li tedy plátcem DPH a máte zřízenou datovou schránku, můžete k podání přiznání DPH využít chytrého formuláře na portálu PODEJTO.CZ. Stačí zadat vaše jméno a příjmení, název firmy nebo jen IČO, a portál sám předvyplní vaše osobní údaje podle dat z veřejných registrů do formuláře, v němž už poté doplníte pouze samotný výpočet daně. Následně můžete příslušný formulář prostřednictvím vaší datovky, do které budete automaticky přesměrováni, odeslat. Z přiznání DPH se tak stane rutina, která zabere několik minut a nemusíte nikam zbytečně cestovat a čekat ve frontách.

Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými

Další čtení

Výhody elektronického podepisování smluv

Výhody elektronického podepisování smluv

Stále váháte nad tím, zda ve firmě zavést elektronické podepisování smluv a dalších dokumentů? Možná vám pomůžeme s rozhodováním, když shrneme největší výhody bezpapírového řešení.

Jak správně elektronicky archivovat dokumenty

Jak správně elektronicky archivovat dokumenty

Víte, jak správně elektronicky archivovat dokumenty? Přechod na bezpapírový archiv je skvělá věc, ale i u „digitálních šanonů“ je třeba dodržovat zákon.

Digitální formuláře Sofa s propojením na Microsoft 365

Digitální formuláře Sofa s propojením na Microsoft 365

Používáte kancelářský software Microsoft 365 a uvažujete o zavedení interního oběhu dokumentů s jejich následnou archivací? S naší aplikací Sofa si Microsoft 365 báječně rozumí, takže dokumenty vytvářené ve Wordu nebo Excelu můžete odesílat rovnou z Office do oběhu ve firmě. Ale to není vše.

 eBook Paperless office zdarma

Jak přejít na skutečně bezpapírovou kancelář.

Jak se zbavit zbytečného papírování a efektivně využit čas. Na toto téma je eBook Paperless office. Najdete zde odpovědi nejen na to, jak chytře digitalizovat kancelář, ale mnohem více. Stačí jeden klik a máte vše u sebe. Jednoduše a digitálně. 

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů