Přiznávejte daň z přidané hodnoty elektronicky

Datová schránka , Životní situace
15. listopadu 2019, 4 minuty čtení

Patříte k plátcům DPH? Pak se vás týká povinnost přiznávat každý měsíc nebo čtvrtletí daň z přidané hodnoty. Věděli jste, že tak můžete činit elektronicky a ušetřit si cestu na finanční úřad?

Povinnost přiznávat a odvádět daň z přidané hodnoty se týká všech podnikatelů, ať už fyzických nebo právnických osob, jejichž obrat předcházejících 12 měsíců přesáhl částku jeden milion korun. Povinnými plátci DPH jsou i podnikatelé, kteří mají mezinárodní obchodní aktivity v rámci Evropské unie. Přiznání k dani se podává vždy do 25. dne od konce zdaňovaného období, tedy měsíce a čtvrtletí. Od toku 2016 se přiznání k DPH podává pouze elektronicky prostřednictvím daňového portálu, ale pokud nemáte zřízenou datovou schránku nebo nepoužíváte elektronický podpis, po vyplnění přiznání na daňovém portálu si musíte vytisknout potvrzení o odeslání a do pěti dnů ho doručit na finanční úřad.

Datová schránka vás takového kroku ušetří. Zřídit si ji můžete na jakémkoli CzechPointu a potřebujete k tomu pouze občanský průkaz. Poté už můžete s úřady komunikovat výhradně elektronicky, aniž byste se museli obávat, že vám nějaká zpráva nedorazí nebo že úřad neobdrží vaše podání. Počítejte ale s tím, že každý živnostník nebo podnikatel s aktivovanou datovou schránkou, musí s finančním úřadem komunikovat právě prostřednictvím této schránky, a tedy že i daňové přiznání už musí napříště podávat výhradně elektronicky.

Jste-li tedy plátcem DPH a máte zřízenou datovou schránku, můžete k podání přiznání DPH využít chytrého formuláře na portálu PODEJTO.CZ. Stačí zadat vaše jméno a příjmení, název firmy nebo jen IČO, a portál sám předvyplní vaše osobní údaje podle dat z veřejných registrů do formuláře, v němž už poté doplníte pouze samotný výpočet daně. Následně můžete příslušný formulář prostřednictvím vaší datovky, do které budete automaticky přesměrováni, odeslat. Z přiznání DPH se tak stane rutina, která zabere několik minut a nemusíte nikam zbytečně cestovat a čekat ve frontách.

Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými

Další čtení

Schvalujte smlouvy od poboček z regionů online

Schvalujte smlouvy od poboček z regionů online

Nikdo se dnes nechce zdržovat schvalováním návrhů papírových smluv uzavřených obchodními zástupci v terénu nebo v pobočce. Klienti nemají trpělivost čekat celé dny na vyřízení své žádosti. Tak proč to nezvládnout za několik minut?

Jste připraveni na další covidový home office?

Jste připraveni na další covidový home office?

Počty nakažených koronavirem opět stoupají a ačkoli vláda před volbami vylučuje další lockdown, je třeba se připravit na situaci, kdy se opět zavřou kanceláře a na řadu přijde práce z domova.

Rozšíření e-commerce v B2B je jen otázkou času

Rozšíření e-commerce v B2B je jen otázkou času

Martin Plevka řídí divizi Business Unit II, která se nedávno rozšířila, takže má na starosti klienty hned od prvního kontaktu až po předání práce a následnou technickou podporu. Logicky nás zajímalo, jaký má vztah k obchodu. A z jeho odpovědí pochopíte, že ho má doslova v krvi. A jak se společenský člověk dívá na dopady pandemie? Nejen o tom je náš rozhovor.

 eBook Paperless office zdarma

Jak přejít na skutečně bezpapírovou kancelář.

Jak se zbavit zbytečného papírování a efektivně využit čas. Na toto téma je eBook Paperless office. Najdete zde odpovědi nejen na to, jak chytře digitalizovat kancelář, ale mnohem více. Stačí jeden klik a máte vše u sebe. Jednoduše a digitálně.