Podepisujte vzdáleně z karantény i z dovolené

9. 10. 2020 3 minuty čtení

Vzdálené podepisování a pečetění

Elektronické podpisy | Časová razítka

Neexistuje důvod, proč by vás nepřítomnost ve firmě nebo na úřadě měla diskvalifikovat od plnohodnotných pracovních výkonů. Se vzdáleným přístupem k dokumentům a možností jejich elektronického podepisování můžete fungovat jako v kanceláři.

Uvěznila vás karanténa doma a potřebovali byste v kanceláři připomínkovat a podepisovat smlouvy, vyřizovat běžnou denní agendu a parafovat různé dokumenty? Můžete to řešit dvěma způsoby: dohodnout se s asistentkou, že vám bude všechny potřebné dokumenty vozit a nechávat za dveřmi, aby neriskovala nákazu Covidem, nebo si zařídit vzdálený elektronický přístup k firemním dokumentům a používat vzdálené elektronické podepisování. Asi nemá smysl hádat, které z těchto dvou variant byste dali přednost. Tak proč už vzdáleně elektronicky nepodepisujete?

Je to velmi jednoduché. Nemusíte investovat do pořizování spolehlivého kvalifikovaného prostředku, na kterém si budete uchovávat certifikáty pro elektronický podpis pro jejich vzdálené používání, ani do žádných dalších infrastrukturních řešení. Pokud chcete podepisovat vzdáleně v souladu s evropským nařízením eIDAS o elektronické identifikaci a důvěryhodných službách pro elektronické transakce na vnitřním evropském trhu, stačí využít eIDAS platformu SecuSign, která nabízí nejucelenější paletu služeb na českém trhu. Spojili jsme v ní to nejlepší z našich nástrojů pro bezpapírovou kancelář s největší certifikační autoritou v tuzemsku, společností PostSignum.

Všechna řešení v jedné službě za paušál

Výsledkem je služba, která pokrývá veškeré požadavky firem a úřadů na práci s digitálními dokumenty podle nařízení eIDAS, která funguje na bázi měsíčního paušálu podle počtu zaměstnanců. Nemusíte tedy nic zařizovat a kupovat do svého vlastnictví, instalovat a zařizovat správu hardwaru. Jakmile se pro SecuSign rozhodnete, můžete ho hned začít využívat. V rámci měsíčního paušálu získáte kvalifikované certifikáty a služby pro ověřování a uchovávání platnosti certifikátů, neomezené čerpání kvalifikovaných časových razítek s platností ve všech státech EU.

Veškeré certifikáty lze centrálně administrovat a synchronizovat s účty Active Directory, odkud lze přes odkaz na portál České pošty pozastavit přístup, provádět revokace či obnovu certifikátu. Zkrátka máte vše pod kontrolou, i z domácí karantény nebo dovolené. Součástí služby je neomezený počet certifikátů pro všechny zaměstnance organizace, neomezený počet pečetí včetně certifikátu pro kvalifikovanou elektronickou pečeť, neomezený počet kvalifikovaných elektronických časových razítek, neomezený počet ověřování elektronických podpisů, pečetí a razítek a neomezený počet uchovaní ověřitelnosti elektronických podpisů, pečetí a razítek.

Ano, s platformou SecuSign lze také ověřovat pravost elektronických podpisů a razítek na dokumentech, které vám přijdou elektronickou cestou. Právě pro ověřování i vzdálené podepisování nabízí aplikaci Signer pro obsluhu datové schránky dostupnou pro operační systémy Windows, macOS, Android a iOS.

Background photo created by rawpixel.com - www.freepik.com

Líbí se vám tento článek?

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a podobné články najdete přímo ve svém e-mailu.

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů. Odhlásit se můžete kdykoliv.