Jak s BankID ověřit uživatele před podpisem?

Podepisování
15. února 2022, 4 minuty čtení

Bankovní identita se stává stále populárnějším způsobem elektronické identifikace. Můžete ji využít i na ověřování při elektronickém podepisování smluv.

Bankovní identitu většina z nás zná jako způsob přihlašování do online bankovnictví. Chrání uživatele, ale i samotné banky před zneužitím účtu a zároveň slouží jako spolehlivý identifikátor konkrétní osoby. Dnes se ale už BankID nepoužívá pouze v bankovnictví, je to služba, jejímž prostřednictvím lze ověřit totožnost uživatele při online komunikaci s úřady, různými rejstříky, e-shopy, klientskými portály firem či energetickými společnostmi. A v neposlední řadě slouží i jako spolehlivé ověření identity při elektronickém podepisování smluv a dalších dokumentů.

Díky BankID se rozšiřují i možnosti elektronického podepisování dokumentů v rámci naší cloudové aplikace Sofa. Firmy, které využívají Sofa pro bezpapírový oběh a nakládání s dokumenty, si už zvykly, že jejím prostřednictvím mohou elektronicky upravovat, schvalovat a podepisovat smlouvy a další dokumenty. Pokud se tak děje v rámci interní sítě a Sofa, není co řešit, ale co když je potřeba smlouvu nechat schválit a podepsat obchodním partnerem, který aplikaci Sofa nemá? Doposud platilo, že takovému společníkovi se musela smlouva poslat zvlášť a po jejím podepsání se znovu nahrávala do Sofa. Takovým komplikacím ale s BankID odzvonilo.

Ze Sofa i bez Sofa

BankID umožnuje ověřit totožnost člověka, který elektronicky podepisuje dokument. Firma, s níž chcete podepsat smlouvu a nevyužívá aplikaci Sofa, dostane návrh smlouvy jednoduše e-mailem, jehož zaslání lze vyřídit z prostředí Sofa. Partner si e-mail otevře, smlouvu zkontroluje a pokud ji shledá bez problémů, může ji elektronicky podepsat a za pomoci BankID ověřit svoji identitu. Každý takto podepisovaný PDF dokument je pak opatřen dvěma elektronickými podpisy.

Podepsanou smlouvu obchodní partner zasílá zpět opět e-mailem a zpráva po příchodu do pracovní elektronické pošty jde okamžitě do prostředí Sofa a automaticky se archivuje. Kdykoli je vyhledatelná a všichni, kdo k tomu mají v rámci firmy právo, ji mohou v archivu najít a pracovat s ní. Obchodní partner navíc nemusí za takovýto elektronický podpis nic platit – náklady nese firma, která si elektronický podpis pod smlouvu vyžádala.

Zaujal vás článek?
Podělte se o něj se svými známými

Další čtení

Pozor na končící platnost tokenů! Jak to vyřešit?

Pozor na končící platnost tokenů! Jak to vyřešit?

Všichni uživatelé elektronického podpisu, kteří používají pro vytváření kvalifikovaných elektronických podpisů vybrané tokeny a čipové karty, by si měli ověřit, zda-li i oni brzy nepřijdou o platnost jejich podpisů díky končící certifikaci.

Jak usnadnit podpis nového kontraktu?

Jak usnadnit podpis nového kontraktu?

Čas jsou peníze a také komodita, která je stále vzácnější. Každý den musíme pečlivě volit, čemu a proč budeme věnovat svůj čas a zda se nám to vyplatí.

Schvalujte faktury třeba z tramvaje

Schvalujte faktury třeba z tramvaje

Stop zdlouhavému vysedávání v kancelářích, moderní manažer dokáže schvalovat potřebné dokumenty vzdáleně, ať už se nachází kdekoli.

 eBook Paperless office zdarma

Jak přejít na skutečně bezpapírovou kancelář.

Jak se zbavit zbytečného papírování a efektivně využit čas. Na toto téma je eBook Paperless office. Najdete zde odpovědi nejen na to, jak chytře digitalizovat kancelář, ale mnohem více. Stačí jeden klik a máte vše u sebe. Jednoduše a digitálně. 

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů