3 minuty čtení
Stejně jako v reálném životě, existují i v případě digitálního workflow určité úrovně dospělosti. Pokud se jedná o malé batole, naše digitální workflow bude dělat jen to, co považuje za naprosto nezbytné a navíc zcela nahodilé. Dospělé a zkušené workflow bude zpracovávat podklady tak, jak je třeba s naprostou samozřejmostí a obrovskou přidanou hodnotou. Úroveň zralosti automatizace pracovních toků a dokumentů je tak rozdělena mezi typy pracovních postupů.
Výzkumy ukazují, že pracovní postupy v oblasti podnikání jsou v rané fázi automatizace a přecházejí z manuálního do základního stupně zralosti. Tyto pracovní postupy bývají zpravidla plánování podnikových zdrojů, řízení vztahů se zákazníky a aplikace pro placení účtů. Ty se začínají integrovat se zákaznicky orientovanými aplikacemi, jako jsou aplikace pro retenci klientů, získávání a adaptace nových klientů a další aplikace.
Abychom mohli nastínit, co je třeba vyvíjet, musíme nejprve vědět, jaké jsou vlastnosti každé etapy. Od nejméně zralé a efektivní fáze ad hoc až po nejzralejší a nejúčinnější optimalizovanou fázi.
Iniciativy v oblasti digitální transformace pobízejí organizace ke změně způsobu, jakým přistupují, přemýšlejí a řídí kritické pracovní postupy a obsahově orientované pracovní postupy. Musí tak vyhodnotit zásady, postupy a technologie, aby bylo možné optimalizovat procesy, zajistit bezpečnost a shodu a přinášely tak firmě co největší hodnotu.
Standardní postupy nasazení digitálního workflow obsahují následující fáze:
Ačkoliv se na první pohled může důsledně zpracované digitální workflow jako spousta práce, je třeba si uvědomit, že pověstné ovoce, které automatizované digitální procesy přinesou, dokáže také masivně uspořit čas (zaměstnanců) i další firemní zdroje. Proto se organizacím s větším množstvím administrativních pracovníků zpravidla vyplatí tento procesní krok učinit včas.